Kan bepaalde pagina's niet meer openen in elke denkbare browser?

Ik kan in IE 9, Firefox 6.0, en Opera 10.70 de websites GMail, Youtube (account aanmaken, inloggen en uploaden) niet meer openen. In alle browsers krijg ik te zien dat ze de pagina's niet kunnen laden of openen. Zoals gewoonlijk krijg je er wat tips bij (check de firewall, etc). Ik kan wel alle andere pagina's laden. Ik kan wél met mijn mobiele telefoon op deze sites (YouTube App, GMail App, etc). Ik heb mijn Firewall al gecheckt. Ik heb echt geen idee hoe dit is gekomen (en ook niet hoe ik het moet oplossen). Wie weet raad? In ieder geval alvast hartelijk bedankt.

Gr Proairface.

Toegevoegd na 3 dagen:
Uiteindelijk blijkte het mallware te zijn. Win32/PossibleHostsFileHijack was het probleem. Op http://www.microsoft.com/security/portal/Threat/Encyclopedia/Entry.aspx?name=SettingsModifier%3aWin32%2fPossibleHostsFileHijack&threatid=14994 kun je zien wat het doet, en na het verwijderd te hebben, was het opgelost. Bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Kijk even of je internetverbinding cookies en proxy's toelaat. Deze zijn essentieel om die websites te gebruiken. De instellingen staan bij je firewall of internetopties.
Als dit niet werkt kan het aan je router liggen. Om de instellingen te resetten moet je je IP-Adres intikken op de zoekbalk (waar je websites intikt). Typ op google in: 'Mijn Ip-adres' en dan krijg je een site waar je hem kan vinden. Plak het IP-adres in de zoekbalk en reset de router. Als het goed is staat hij nu weer op de fabrieksinstellingen! Ik weet voor 99,9% zeker dat het hier aan ligt. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan raad ik je aan om naar de internetprovider te telefoneren voor support.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heeft het niet geholpen... Maar toch heel erg bedankt voor je antwoord! Het probleem is ontstaan toen ik de gegevens (cache, geschiedenis, etc) verwijderd heb (ik weet niet meer zo zeker of het probleem ontstond na het verwijderen, maar wel rond die tijd. Het grappige is dat ik in een virtuele machine (ubuntu), wél op die sites kan. Beetje raar. Ik weet bijna zeker dat andere browsers het probleem ook niet oplossen, omdat ik Firefox na het probleem heb geïnstalleerd (in de hoop dat het beter zou worden). Maar helaas. In ieder geval ontzettend bedankt voor je antwoord. Gr proairface