Je kan de grootte van het internet niet uitdrukken in getallen lijkt me, maar als het toch een klein beeld wilt krijgen kan je misschien kijken naar het aantal uitgegeven ip-adressen. Die IP-Adressen lopen tot 255.255.255.255 (uitzonderingen daargelaten)

Dan heb je op het internet zo ongeveer (255x255x255x255) 4.228.250.625 mogelijke gebruikers op het internet. ( Vier miljard tweehonderd achtentwintig miljoen vijfentwintig duizend zeshonderdvijfentwintig)

Dan heb ik het nu over IPv4, maar als we kijken naar IPv6, dat bereik is nog groter (je kan haast wel zeggen gigantisch) - per aardbewoner heb je ongeveer 50.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (50 quadriljard) IP-adressen

Op deze manier heb je een klein beeld van de grootte van het Wereld Wijde Web/Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door het aantal Petabytes aan data bij elkaar op te tellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Het aantal petabytes van websites/servers/etc.