Als mijn monitor schokkerig is tijdens een spel, ligt dat aan de computer (desktop) of aan de monitor?

Ik heb een vrij nieuwe computer (desktop) en tijdens spelletjes is mijn monitor erg schokkerig, waardoor een spel eigenlijk niet te spelen is en heel traag reageert. Tenzij ik de grafische instellingen verander in het spel, maar dan vind ik het er niet meer uit zien. Mijn vader zegt dat mijn desktop (en videokaart of zo) beter is dan dat van mijn zusje en hemzelf. Terwijl bij mijn zusje en vader spellen het wel gewoon goed doen, zonder dat ze de grafische instellingen hoeven te veranderen. De monitor is trouwens al wel vijf jaar oud of zo. Mijn vader zegt dat de monitor het probleem niet is, maar dat betwijfel ik. En aangezien ik er geen verstand van heb, vraag ik het hier.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
Je monitor kan bijna nooit het probleem zijn.
maar zijn de games die je zus en vader spelen hetzelfde als die jij speelt dan zou dat inderdaad raar zijn.
is er een verschil in de kaarten ? bijv nvidea/ AMD radeon etc ??
meer of minder geheugen ?
Ritsuka
8 jaar geleden
Als get spel beter loopt bij lagere instellingen, dan is het niet je monitor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga maar roepen wat je hebt aan hardware. dxdiag.exe even draaien (windowsknop en dan dsxdiag.exe tikken en enter of windowsknop+r en dan dxdiag.exe en enter) CPU
hoeveelheid RAM
GPU
De rest boeit niet. Daarnaast even uitleggen welk spel je speelt. Het is idd nooit je monitor die voor schokkerigheid zorgt, maar de instellingen, icm de zwaarheid van een spel en de kracht van je hardware. Tenzij ik de grafische instellingen verander in het spel, Dat is knap, dat zou dan betekenen dat je monitor in de gaten heeft dat de settings lager staan en dan opeens wel vloeiend gaan werken, dat kan natuurlijk niet he.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Nieuwe desktop" en beter dan die van X-familielid zegt helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
GTA IV, Just Cause 2 en Euro Truck Simulator 2 (niet alleen deze spellen, maar dit zijn wat recente voorbeelden) geven bijna allemaal hetzelfde schokkerige effect. De Sims 3 doet het wel zonder problemen, terwijl me dat ook geen licht spel lijkt. RAM is 8,00 GB.
Ik weet niet wat CPU en GPU is, maar ik denk dat dit er iets mee te maken heeft:
Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz Ik heb trouwens Windows 8.1 64 bits, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laatste vraag: Draai je alleen dat spel of heb je nog 22 andere programma's open?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik draai dan meestal alleen dat spel (of Google Chrome staat nog aan, maar meestal niet meer dan dat).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
CPU of processor is de i5 Maar nu de belangrijkste GPU of videokaart. Draai dxdiag.exe en kijk bij beeldscherm. Er staat dan hopelijk zoiets als AMD R9 XXX of Nvidia GTX XXX
Het staat achter naam.
Dus windowsknop
dxdiag.exe
enter Onder het tabje beeldscherm
Wat staat er achter naam?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben bang dat je of een zwakke videokaart hebt, of dat het zelfs een geintegreerde videokaart is. Als je vader dan niet weet dat een videokaart veel belangrijker is dan een CPU is je vader/zusje wel een aardige videokaart hebben met zwakkere CPU en jij dus een leuke CPU zonder echte videokaart dan zit daar het probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is heel handig als gamer zijnde dat je weet wat een videokaart/GPU is en waar deze voor dient. Wat het hebben van een zwakke of krachtige videokaart voor consequenties heeft. http://nl.ign.com/pc/10096/feature/het-ultieme-hardware-overzicht-de-videokaart
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn veel mensen die denken dat je een videokaart waardeert op de hoeveelheid geheugen. Dat is onjuist. Het is goed mogelijk om een 1GB videokaart te hebben die krachtiger is dan een 2GB kaart. Wat het meeste zegt is het tweede getal van je videokaart en daarna het eerst. Hoe hoger het tweede getal des te beter. Het eerste getal geeft de generatie aan. Dat geldt voor zowel AMD al Nvidia. Prima kaarten zijn bijv:
Nvidia GTX 760, 770, 780, 960, 970, 980
(Nvidia heeft de 8XX reeks overgeslagen)
AMD Radeon 78XX, 79XX,
AMD Radeon R9 270, 280, 290
(AMD heeft laatst en vreemde nummerings stap gemaakt) http://nl.hardware.info/reviews/6078/3/gpu-prijsprestatieverhouding-q2-2015-welke-kaart-moet-je-hebben-1920x1080-ultra FPS(frames per second) staat voor het aantal beelden per seconde. Eigenlijk wil je dat je constant boven de 60FPS zit, zeker bij first per shooters (FPS :D). Onder de 30FPS wordt het een drama.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Achter naam staat NVIDIA GeForce GT 610. Stel dat die videokaart niet goed genoeg is, wat zijn dan de mogelijkheden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is echt de een hele hele ontzettend zwakke kaart van drie generaties terug. Je vader weet dus niet goed wat een goede videokaart is. Zie je die 1 als tweede cijfer? Lees nu nog maar de reactie die ik net gaf. Je vader/zusje heeft wellicht een oudere maar veel betere kaart. De enige mogelijkheid is een vervangende videokaart kopen. Als je geen goede voeding hebt neem dan een Nvidia GTX 750ti. Als je wel een goede voeding hebt, kan je ook voor een Radeon r9 280 ofzo iets gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjogncmpvpl5SlZATjFQnVtmTklqUbGSVbWSkRGILEvMUbKKVjI3NTFQiq2trQUA

Het beste antwoord

Aan de desktop. Zeker als je al zegt dat het niet zo is als je de settings lager zet.