Waar kan ik hulp krijgen bij problemen met geavanceerde CSS opmaak?

Een site geeft me veel problemen met een schijnbaar eenvoudig opmaak probleem. Ik kan geen oplossing vinden en ben op zoek naar bv een forum waar mensen zitten dit me kunnen adviseren.

Mochten hier experts zitten: Hoe krijg ik op http://www.cookseasonal.com/index2.php div id: recipepicture rechts bovenaan naast de text te staan, zoals hier: http://www.cookseasonal.com/recipe/142

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zet mijn antwoord er hier ook even bij, voor de kijkers thuis... ;-)

Ik heb om de div 'left' en de div 'right' gezamenlijk nog een div (Xright) gezet, die ik {float:right;} gaf, de div 'middle' gaf ik {float:left;}. Toen werkte het... althans, in Chrome.
rose
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dag Jelle,

Geen nood hoor. Ook hier bestaat een oplossing voor jou probleem.

Allereerst zou ik je graag een handige plugin voor je firefox webbrowser willen aanbieden. Het heet HTML Validator. Je kunt het downloaden op deze link (zie bronvermelding)
Installeer deze en kies "Serieel" als optie.

Verder is er nog een site die zich bezighoudt met CSS en waar je al je vragen aan kwijt kunt.
http://www.w3schools.com/

Het heeft ook een forum waar echte CSS experts zitten en die je graag verder helpen.

Met vriendelijke groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"recipepicture" op genoemde 1e pagina is een logo.
De css-class="bc". In deze "bc" moet je je div goed positioneren.

Overigens waarom al die "divs" ? Om alleen maar een logo te positioneren naast tekst zijn simpeler opmaak-opties denkbaar.

Op genoemde 2e pagina is recipepicture overigens leeg, alleen de tekst "no picture available" wordt getoond.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens komt class "bc" voor in meerdere aan je webpagina gekoppelde css-bestanden en dat is vragen om moeilijkheden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nadere beschouwing:
Je gebruikt ook nog id=recipepicture in je html,
tevens een css-definitie in je css-bestand. ECHTER: je gebruikt deze definitie op 2 plaatsen in je css-bestanden en ik vermoed dat frontpage_c_spring.css hier de boosdoener is: deze overruled de eerdere in definitie met een LEEG css-statement (en deze file hangt aan index2.php....). Tip: verwijder recipepicture uit bovengenoemd css-bestand en kijk wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging:
Ik heb de TIP zelf ook maar even uitgevoerd, maar lost probleem niet op, er zitten ook nog fouten mbt verkeerde volgorde (nesting) van de div-containers in je HTMLcode. (vervang het logo maar eens door stukje tekst en constateer dan waar de tekst op de pagina verschijnt....) Succes !
Het helpmij forum heeft een paar knappe koppen ;)