Wat wordt er bedoeld met een Pools model laptop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goedkoop, maar achteraf blijkt er flink bezuinigt op de onderdelent? Of bedoel je dat het geleverd wordt via import oid? Met een Poolse Windowsversie erop en al.
Cryofiel
9 jaar geleden
Misschien met een Pools toetsenbord, waarop de letters en cijfers dus op andere plekken staan dan bij ons. Als je blind typt is dat geen enkel probleem, je stelt dan gewoon het ons bekende toetsenbord in. Dat er iets anders op de toetsen geschreven staat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee geen Poolse software, gewoon gekocht bij de plaatselijke computerboer maar ik ben helemaal niet tevreden. Na een maand gebruik had ik alk en A4 vol klachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen Pools toetsenbord hoor gewoon qwerty.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wie komt met de term "Pools model laptop" dan? Maar zo te horen is het dus de eerste gok. Inferieure kwaliteit voor een lage prijs. Of was het ook nog een dure aankoop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/434905/toshiba-satellite-c50-b-10p-%28pools-model%29/specificaties/ Echt goedkoop vond ik 'm niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je geeft Op geen enkele vraag een antwoord.. wat is een pools model
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegen wie is je opmerking gericht Niels1411
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wacht even Tjidske volgens mij begrijp je hem even niet. Je koopt een laptop genaamd Toshiba Satellite C50-B-10P bij de plaatselijke pc-boer. Je zoekt wat op over dat model en ziet dan bij Tweakers "Pools model" staan. Dat geldt voor DAT model niet per se voor jouw laptop. Er is ook een Duits model. En wellicht zelfs een Nederlands model. Dat zie je niet in de modelnaam. Maar in de langere naam. PSCLGE-00100LPL PSCLGE-001004GR
http://nl.hardware.info/productinfo/239472/toshiba-satellite-c50-b-10p#tab:prijzen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die PL zal Polen zijn en GR Duitsland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb je met bijna alle apparatuur. Zo zie je wel eens TV's uit andere landen en dat geeft dan ook nog wel weer eens gedoe met service/garantie. Wat een Poolse laptop hier doet is me een raadsel. Als het echt een Pools model is zou er idd een ander toetsenbord en een Pools-talige WIndows op moeten zitten. En een Poolse handleiding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan is het dus gok twee. Vreemde import.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Productcode eindigt op PL maar het heeft een gewoon qwerty toetsenbord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
A variant of the QWERTZ keyboard has been used in Poland, but QWERTY keyboards have been dominant since the early 1990s. Dus die gaat al niet meer op. Op de Duitse modellen zit wel echt QWERTZ. http://tweakers.net/pricewatch/426550/toshiba-satellite-cl10-b-100-(duits-model)/specificaties/

Antwoorden (1)

Een Poolse laptop heeft een Poolse toetsenbordindeling.
Belangrijkste verschil: QWERTZUOP i.p.v. QWERTYUOP toetsvolgorde, verder is er voor alle extra Poolse letters een toetsfunctie.
Je kunt wel een andere toetsenbordindeling kiezen, maar de Poolse letters staan op de toetskapjes gedrukt. Om verwarring te voorkomen zou je er stickers overheen kunnen plakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is niet zo ik heb een gewoon qwerty toetsenbord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht wordt dan alleen maar bedoeld dat de laptop daar gekocht is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja als ik dat zou weten had ik de vraag niet gesteld.