ik heb mn wifi per ongeluk uitgezet. hoe zet ik dit weer aan?

Mijn zoontje had gister de letters van m'n toetsenbord getrokken. Deze zijn inmiddels weer erop maar ik denk dat ik daarmee ook het wifi heb uitgezet (waren ook f knoppen)...want daarna had ik ineens geen interner Ik heb alleen geen idee hoe ik dat gedaan heb. Dus ook niet hoe ik het weer aan krijg. Ik heb een laptop hp pavilion.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar het configuratiescherm -> netwerk- en deelcentrum -> verander adapterinstellingen en dan moet je op je WiFi-netwerk klikken met de rechtermuisknop (!) en kies 'aanzetten'. Dit zou moeten werken, let op: ik heb een Engelse versie van Windows dus het alles een beetje vrij vertaald, hieronder uitleg met Engelse begrippen: Control Panel -> Network- and Sharingcentre -> Adapter settings -> Enable

Ga met Start naar het Configuratiescherm. Kies daar voor Netwerkstatus en dan voor "Verbinding met een netwerk maken". Klik daar de naam van jouw Wifi-toegang aan en type (eventueel) het wachtwoord. Nu heb je de verbinding hersteld. Je kunt nog sneller bij die verbindingen komen door op de taakbalk rechtsonder het pictogrammetje aan te klikken dat bij Netwerk hoort.

Misschien staan er links (of rechts) onder allemaal tekentjes. Daar zou dan ook een verbindings tekentje moeten staan. Als je daar op klikt, zie je het meestal van zelf al. Als dit niet heeft gehoplen, kun je naar het Help-menu op je computer gaan en 'Wifi aan zetten' zoeken.

Ik begrijp dat door dat gedoe met die toetsen de wifi uitgezet is. Enige manier om 'm weer aan te krijgen is om diezelfde toetsen in te drukken. Weet je niet meer welke? Kijk dan in de handleiding welke het zijn en of al je toetsen op de goede plek zitten. Eventueel kun je ze op de goede plek zetten. Geen handleiding? Ga naar www.hp.nl, kies voor support, typ het model van je laptop en download de handleiding. Je zult dan wel ff een kabeltje van je router naar de laptop moeten trekken. Als je daarvoor even in de kelder of de meterkast moet zitten: Het zij zo. :-)

Vaak is de combinatie FN + F4 (of F5 of F6) de oplossing, afhankelijk van de gekleurde symbooltjes zichtbaar op de functetoetsen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100