ik heb mn wifi per ongeluk uitgezet. hoe zet ik dit weer aan?

Mijn zoontje had gister de letters van m'n toetsenbord getrokken. Deze zijn inmiddels weer erop maar ik denk dat ik daarmee ook het wifi heb uitgezet (waren ook f knoppen)...want daarna had ik ineens geen interner Ik heb alleen geen idee hoe ik dat gedaan heb. Dus ook niet hoe ik het weer aan krijg. Ik heb een laptop hp pavilion.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is staan er kleine pictogrammetjes op sommige toetsen. Kun je hier misschien een foto van maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/30508/~/draadloos-netwerk-inschakelen-of-uitschakelen Fn+F3 als het een Acer is wellicht. Kijk ook even of het niet een schakelaar is boven of onder het toetsenbord.

Antwoorden (5)

Ga naar het configuratiescherm -> netwerk- en deelcentrum -> verander adapterinstellingen en dan moet je op je WiFi-netwerk klikken met de rechtermuisknop (!) en kies 'aanzetten'. Dit zou moeten werken, let op: ik heb een Engelse versie van Windows dus het alles een beetje vrij vertaald, hieronder uitleg met Engelse begrippen:

Control Panel -> Network- and Sharingcentre -> Adapter settings -> Enable
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga met Start naar het Configuratiescherm. Kies daar voor Netwerkstatus en dan voor "Verbinding met een netwerk maken". Klik daar de naam van jouw Wifi-toegang aan en type (eventueel) het wachtwoord. Nu heb je de verbinding hersteld.

Je kunt nog sneller bij die verbindingen komen door op de taakbalk rechtsonder het pictogrammetje aan te klikken dat bij Netwerk hoort.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat hier om dat WiFi op de pc is uitgeschakeld, niet dat de pc de WiFi is vergeten :)
Amadea
9 jaar geleden
Ik snap bovenstaande reactie niet. Wifi is uitgezet, en op deze manier zet je het weer aan. Als een pc het zou zijn vergeten, dan kwam de naam van het netwerk niet meer voor in de lijst, en valt er geen verbinding te herstellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt niet, want hier is duidelijk de WiFi adapter uitegezet, dan kan het via bovengenoemde methode gewoonweg niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt een wifi-verbinding en een wifi-adapter. Je kan zowel de verbinding verbreken als de kaart uitschakelen. Klik onderaan maar op het netwerkicoontje met rechtermuisklik>netwerkcentrum openenen>adapterinstellingen wijzigen. Rechtermuisklik op het icoon van je verbinding (vaak staan er twee, draadloos en bedraad) >uitschakelen (hoef je niet te doen). Dat is de methode om het apparaat uit te schakelen. Als dat apparaat uitgeschakeld staat kan je geen verbinding meer vinden totdat het apparaat weer ingeschakeld is. Dit is soms ook een hardwarematige schakelaar. http://www.computerhandleiding.nl/hardware/wifi-knop-laptop.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het idee erachter is het sparen van de accu op een laptop. Het alleen verbreken van de verbindingen is dan niet voldoende. Een actieve wifi-adapter blijft altijd zoeken naar verbindingen. Op een mobiele telefoon is dat ook zo gedaan.
Misschien staan er links (of rechts) onder allemaal tekentjes. Daar zou dan ook een verbindings tekentje moeten staan. Als je daar op klikt, zie je het meestal van zelf al. Als dit niet heeft gehoplen, kun je naar het Help-menu op je computer gaan en 'Wifi aan zetten' zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp dat door dat gedoe met die toetsen de wifi uitgezet is. Enige manier om 'm weer aan te krijgen is om diezelfde toetsen in te drukken.

Weet je niet meer welke? Kijk dan in de handleiding welke het zijn en of al je toetsen op de goede plek zitten. Eventueel kun je ze op de goede plek zetten.

Geen handleiding? Ga naar www.hp.nl, kies voor support, typ het model van je laptop en download de handleiding.
Je zult dan wel ff een kabeltje van je router naar de laptop moeten trekken. Als je daarvoor even in de kelder of de meterkast moet zitten: Het zij zo. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Enige manier om ‘m weer aan te krijgen is om diezelfde toetsen in te drukken. Hoeft niet. Vaak is zo'n toetsencombinatie een snelmethode om iets te doen. Net als geluid harder/zachter, kan je ook gewoon doen met de geluidsinstellingen van Windows als die knoppen eraf gevallen zijn.
Vaak is de combinatie FN + F4 (of F5 of F6) de oplossing, afhankelijk van de gekleurde symbooltjes zichtbaar op de functetoetsen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar zit 'm nu net de kneep, de knop van de toetsen is er af geweest en nu is maar de vraag of ze allemaal weer op de goede plek zitten.