Wachtwoord vergeten van MacBook Air, iemand een oplossing?

Ik ben mijn MacBook Air wachtwoord vergeten, en dus ging ik zoeken op internet wat ik kon doen. Er komt steeds uit dat het via het beheer account moet, maar ik ben dus het wachtwoord vergeten van het beheersaccount. Omdat ik nu op 'Gastgebruiker' zit, kan ik mijn MacBook niet uit zetten zonder wachtwoord, omdat ik dan moet accepteren dat alles verwijderd wordt van gastgebruiker. Ik kan dus helemaal niets! Mijn aanwijzing slaat ook nergens op...
Weet iemand hoe ik via inlogscherm of via gastgebruiker mijn wachtwoord reset, ik moet wel echt alles behouden qua documenten...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
24.7K

Antwoorden (3)

Je zou het wachtwoord kunnen resetten:
Herstart de Mac.
Wacht tot dat het scherm grijs is.
Druk op de Command-toets(⌘) en R tot dat het Apple logo verschijnt.
Als de Mac klaar is met laden, klik je op "Utilities" en vervolgens op Terminal.
Nu tiep je "resetpassword" in, zonder spatie, of aanhalingstekens. Druk vervolgens op enter.

Nu zou je het wachwoord kunnen wijzigen van je Mac!
Ik hoop ik je geholpen heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem en bij mij is het opgelost thanks
Volgens mij kan je met je apple product en aankoopsbewijs (rekeningafschrift is wellicht ook mogelijk) naar de apple store. Daar kunnen ze in ieder geval al je bestanden eraf halen en op een ander medium zetten. Daarna zou je hem opnieuw kunnen (laten) installeren.
9 jaar geleden
Voor zover ik weet, is het beheerderswachtwoord niet te wijzigen, op wat voor manier dan ook behalve met het oude wachtwoord uiteraard. Zoals een ander als zei, zou je voor hulp naar een apple store of iets dergelijks kunnen gaan. Ik ben echter bang dat je je laptop opnieuw moet installeren.