Waarom is mijn internet zo langzaam wanneer iemand anders op een andere laptop een filmpje kijkt?

Wanneer iemand anders op zijn/haar laptop een filmpje kijkt op youtube (op hetzelfde(draadloos) netwerk), kan ik op mijn laptop helemaal niks meer doen op internet. Ons internet is redelijk langzaam, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo erg is.

onder normale omstandigheden krijg ik dit op speedtest.net:
ping: 20
download speed: 5.68 Mbps
upload speed: 0.69 Mbps

Ligt het echt aan mijn internet dat het zo langzaam is wanneer iemand anders een filmpje kijkt, of kan ik dit verhelpen met een nieuwe router of iets dergelijks?

Ik heb nu de witte experia box van KPN

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de QoS (Quality of Service) instelling van je modemrouter. Ik vermoed dat er sowieso niet bijster veel Mbits bij je binnenkomen, maar de QoS zorgt ervoor dat bepaalde informatiepakketjes voorrang krijgen. Video's krijgen bijvoorbeeld voorrang omdat deze soepel moeten lopen. Zo kan het dus zijn dat jouw internetactiviteiten er onder te lijden hebben wanneer iemand op een ander apparaat een filmpje kijkt. Je kan de QoS aanpassen in de Experiabox. Aangezien KPN meerdere witte Experiaboxen heeft uitgegeven, kan je het beste zelf even op hun website kijken hoe je de interface van de modemrouter kan bereiken (het IP-adres dat je in de adresbalk van je browser dient te zetten)

Bronnen:
http://www.kpn.com/prive/tv-internet-belle...

Dat ligt aan je internet snelheid, zo'n filmpje lijken slurpt alle data op. Dus sneller abonnement regelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100