Welke instanties, welke mensen houden zich bezig met het bewaken van onze gegevens op internet?

Links zijn ook welkom, wel even uitleg dan erbij graag!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Bits Of Freedom (BOF) houdt zich bezig met de digitale burgerrechten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

In december 2007 heeft het CBP algemene richtsnoeren gepubliceerd over de publicatie van persoonsgegevens op internet. Met die algemene richtsnoeren maakt het CBP het voor particulieren, ondernemingen, organisaties en instellingen die van plan zijn persoonsgegevens op internet te publiceren eenvoudiger om te beoordelen of en onder welke voorwaarden publicatie op internet is toegestaan.

Meer informatie vind je via de genoemde bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar aan hoe jij ‘bewaken’ ziet; wie beschermd wie tegen wie.
Jij wordt nauwelijks beschermd, genoemde organisaties zijn papieren tijgers, en er staat geen sanctie op als een organisatie als het elektronisch patiënten dossier door slordigheid kan worden gekraakt. Niet mee in zee gaan dus. Bedrijven laten al hun creditcard gegevens maar al te makkelijk stelen, evenals de burgers zelf doen.
Nee hoor, jij wordt niet beschermd, je wordt wel bewaakt, daarom kan je niets schrijven wat de overheid of je werkgever niet zou moeten weten.