Hoe kan ik op VMware de videokaart instellingen veranderen naar 2GB?

Ik heb OSX Yosemite op mijn VMware (virtualmachine) staan en ik heb gemerkt dat ik daar maar 128MB heb. Hoe kan ik het naar 2GB instellen?
Ik hoop dat ik hierbij geholpen wordt. :P

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ga naar de folder waar je virtuele machine is opgeslagen en bewerk het aanwezige *.vmx bestand met een teksteditor(VM moet uitgeschakeld zijn):

voeg de volgende regel toe aan de .vmxfile:

svga.vramSize = waarde_in_bytes

waarbij 'waarde_in_bytes' het gewenste videogeheugen in bytes moet worden ingevuld.

NB: Om van bytes naar MB's te gaan moet je het vermenigvuldigen met 1048576

Om bijvoorbeeld 64 MB toe te wijzen aan de virtuele videokaart vul je dit in het .vmx bestand. (64*1048576=67108864)

svga.vramSize = 67108864

Jij wilde 2GB(is een beetje aan de ruime kant want je moet ook nog fysiek videogeheugen overhouden) dus zou de waarde dit worden:

svga.vramSize = 2147483648