Wat is het verschil tussen flashopslag en geheugen bij apple?

Bij de specificaties van een apple laptop staan er verschillende getallen bij een flashopslag en geheugen. Flashopslag is 8gb/16 gb en het geheugen is 128/256 gb. Wat is het verschil tussen deze twee? Wat zijn normale 'grotes' en wat zou je op deze grotes kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef eens een link van de pagina. Is het niet andersom
Geheugen=8GB/16GB
Flash=256GB Dan is flash SSD (vergelijkbaar met HDD) en geheugen RAM, het wergeheugen dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, hij verwart GB met MB, het is 16GB opslag, en 256MB RAM.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht dat je een ander apparaat in je hoofd hebt maar 16 GB opslag en 256MB RAM is een beetje karig voor een laptop vind je niet? 8GB RAM+256 GB SSD is precies wat logisch is. De waardes die jij geeft zijn meer uit 2002

Antwoorden (1)

Flashopslag is in deze een SSD (soort HDD maar dan met chips ipv magnetische schijven). Geheugen is RAM of werkgeheugen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en is dit een beetje een goede/normale grote?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt aan je gebruik. 256GB opslag ruimte is niet per se veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je zegt is niet correct. Geheugen wat hier staat kan geen RAM zijn, daar is 128/256 GB een beetje teveel voor (in het geval van een MacBook). Ik weet alleen eerlijk gezegd zelf niet wat het wel is.
8/16 GB als flash is trouwens ZEER weinig, normale hoeveelheid is 512 GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie de reacties bij de vraag. Geheugen=8GB/16GB=RAM
Flash=256GB=SSD De vrager haalt het waarschijnlijk door elkaar.