Harde schijf start niet meer op.

Mijn PC is gecrashed, denk ik, en nu start windows niet meer op. Een kapot MBR?
Maar stond er niet een kopie van het MBR op de harde schijf? Hoe krijg ik die gerepareerd? Iemand nog andere tips?
De XP windows installatieschijf heb ik niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Om het MBR te repareren heb je toch echt een XP installatie CD nodig desnoods even van iemand lenen.
Opstarten van CD dan kiezen voor herstelconsole eventueel wachtwoord invoeren van admin anders blanco laten en dan voer je fixmbr in.

succes!

Toegevoegd na 53 minuten:
Heb je de pc al eens opgestart in veilige modus? Wellicht is het MBR niet de oorzaak.
Je komt in veilige modus door F8 in te drukken tijdens het opstarten na het Bios-scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eerst eens vipre te draaien

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens als je harde schijf kapot is dan geeft je computer dat aan door een melding te geven: kan geen schijven vinden of iets in de trand