Manier om netwerkkabel toch vast blijft zitten?

Mijn netwerk kabel is aan de kant kapot die in mijn laptop kan.
Nu zit het allemaal vast gemaakt met andere kabels en kabelgooten, is er een manier dat ik deze goed kan behouden ipv een nieuwe te hoeven aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Draai 'm om zodat de goeie kant in je laptop gaat, ander kunt je bij de betere computerzaken losse connectors kopen die je zonder krimptool op je kabel kunt monteren...?

Antwoorden (1)

Wat J4ck1nth3b0x zegt is wel een idee.
Alleen even een netwerkkabel connector monteren doe je niet zo maar even. Mijn vader is netwerkbeheerder en zelfs hij heeft daar moeite mee. En ik heb laatst een monteur in huis gehad, die het ook niet voor elkaar kreeg. Mijn lukt het vaak in 1x maar soms ook niet.

En dan moet je ook nog zo'n tang kopen als je die niet hebt, die zijn iets van €15,-
Zonde als je het verder niet gebruikt.

Je kan wat plakband om de connector heen doen, dan blijft hij beter in de netwerkpoort zitten, heb ik ook gedaan met een netwerkkabel waar het lipje van was afgebroken. Niet te ver om de connector heen wikkelen, net over het randje waar het lipje hoort te zitten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oranje wit/oranje groen wit/blauw blauw wit/groen bruin wit/bruin
Die kleurtje combi corresponderen met de kleuren op het montage blokje... kan niet missen..Het vervelende met die krimp connectoren is dat je niet goed kunt zien door het connectortje heen of alle aders op z'n plekje zitten...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat is idd het probleem. De volgorde niet. Maar vaak zit er net 1 draadje niet goed. Schuift hij net eronder door. Dan klopt de volgorde niet meer. Of 2 draadjes in 1 vakje. Zie je het niet niet goed. Knijp je de tang dicht en dan kan je de connector afknippen want losmaken kan niet.