hoe kan ik een samsung tablet op mijn pc aansluiten?

Ik wil grotere bestanden (zoals video's en luisterboeken) over en weer zetten. Samsung DeX werkt (zo te zien) alleen voor telefoons en niet voor tablets. Als ik de tablet aansluit, wordt er niet automatisch connectie gemaakt (zoals bij een telefoon wel wordt gedaan).
computer betreft een PC met windows 11. Tablet is ca 3 jaar oud.

Thecis
een jaar geleden
in: Software
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
USB stick? Heb je gelijk een back-up.
Thecis
een jaar geleden
De tablet heeft een usb aansluiting. Daar past een usb stick niet op (niet zonder verloopje). Zodra het over gezet is, heb je natuurlijk ook al een back-up ;-)
TurfGraver
een jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.tabletguide.nl/tablet-tip/een-android-tablet-aan-een-computer-koppelen-usb/
Thecis
een jaar geleden
Helaas niet. Ze gaan er van uit dat er een pop-up komt om verbinding te maken met de PC (zoals met een telefoon), echter gebeurd dat niet.
TurfGraver
een jaar geleden
"Soms wordt deze melding niet automatisch getoond maar moet je zelf op de Android tablet op zoek tussen de instellingen. Waar je deze vind is afhankelijk van het type tablet en de Android versie. Zoek bij ..."
Thecis
een jaar geleden
@Turfgraver
Ik had het gezien, maar kan die instelling in mijn tablet helaas niet vinden (en teveel gedaan vandaag om uren te gaan zoeken in het menu).

Het beste antwoord

Installeer de app "WiFi FTP server" op je tablet. Dan kun je via WiFi verbinding maken. Dat gaat super makkelijk.
Of een andere FTP server app, dat kan natuurlijk ook.
Toegevoegd op 21 augustus 2022 11:09: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Sorry, krijg het niet werkend. Ik heb het geïnstalleerd, maar ik zie niets komen bij mijn Windows computer.
Ik ben niet goed bekend met FTP servers. Moet ik op mijn computer nog additionele dingen doen (FTP client installeren?). Of moet ik het nu via de verkenner kunnen zien?
Thecis
een jaar geleden
Ik ben er van uit gegaan dat ik een FTP client moet gebruiken.
Bij mijn tablet zie ik userID staan, portnummer, maar geen hostnaam. Ik zou niet weten hoe ik verbinding kan maken nu (het idee van een ftp server is een goede, maar ik doe dit niet vaak en ik vind het vooralsnog niet super gemakkelijk omdat niet alle informatie door het programma wordt weergegeven). Wat mis ik?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Via de verkenner. Het kan zijn dat je voor secure FTP moet kiezen in de app. (Je krijgt dan en sftp-adres. B.v. sftp://192 168.....
Microsoft is de niet-secure versie van FTP aan het slopen uit Windows. (Ben een Linux gebruiker, dus dat detail kan ik niet controleren.)
Thecis
een jaar geleden
Ik gebruik nu Filezilla (pak weinig van Microsoft zelf)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Dat werkt ook :-)
Thecis
een jaar geleden
Bij mij alleen niet. Ik vind geen hostname bij de tablet en kan daardoor geen verbinding opzetten. Het idee zal vast werken, maar bij mij lukt het niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Als je de server start (start-knop) dan komen alle connectie gegevens in beeld.
Met "stop" staat de server (weer) uit. Dan is verbinden uiteraard niet mogelijk.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Host is in dit geval het ip-adres 192.168.178.31, poort is de 2221
Thecis
een jaar geleden
ik voel mij redelijke stom Oze. Ik zat zo in de settings te kijken dat de meest voor de hand liggende info (die op het opstartscherm) me ontgaan is...
Super, dank je wel!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Top!
Het gaat erom dat het je gelukt is
:-)