Over Excel (2003): hoe kan ik in een veld waarin ik mbv een formule het totaal van een kolom heb staan ook tekst toevoegen?

Zodat er komt te staan : Totaal dit jaar 12 dagen.

En dit dan in 1 veld, waarbij het getal 12 door de formule wordt berekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat zou zo kunnen:

="Totaal dit jaar " & SOM(A1:A10) & " dagen."

Uiteraard met een formule naar keuze.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En met de functie TEKST(getal;"waardenotatie")
kan je je getallen nog opmaken ook. Op de plek van "waardenotatie" moetje dan het format definiëren.

Andere antwoorden (1)

In de engelse versie gaat dat via concatenate:

=CONCATENATE("Totaal dit jaar: ", sum(A1:A12)

Toegevoegd na 41 seconden:
In de nederlandse vesie zou dit via =TEKST.SAMENVOEGEN() moeten werken