als je je mails in je mailbox op je telepoon ver verwijder je dan ook je mail in bv je pc?

Ik krijg geen nieuwe mails meer binnen via mijn telepoon nu wil ik mijn mail box zoveel mogenlijk leeg maken maar ben bang dat ik de belangrijke mails die ook op mijn pc staan verwijder?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Probeer gewoon een onbelangrijk mailtje te verwijderen en kijk wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een spciaal emailadres voor op mijn telefoon bij gmail gemaakt. Dit is een web based mailing prog. Als ik mail delete op mn telefoon kan ik deze op mn pc nog terug vinden want daar heb ik "30 dagen prullenbak legen" ingesteld.

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van hoe je je e-mail hebt ingesteld.

IMAP: synchronisatie. Dus als die synchronisatie zich doorzet naar je pc ben je de verwijderde mail daar ook kwijt.

POP3: daar ligt het wat meer ingewikkeld. Meestal worden berichten eens ze ontvangen zijn van de server verwijderd. Dus dat dat laatste niet zo staat ingesteld op de smartphone, dan ga je als je een mail op je smartphone weggooit hem ook niet meer terugzien op je pc tenzij je niet opnieuw synchroniseert. Mail opgehaald via de pc zie je dan vaak niet meer terug op je smartphone.

Maar niemand zegt dat het bij jou zo staat ingesteld. Het echte antwoord kun je dus alleen te weten komen door al je mail-instellingen zowel op je pc als op je smartphone na te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan hoe je je mailaccount hebt ingesteld op je telefoon en op je pc. Als je op beide apparaten gebruik maakt van IMAP, dan synchroniseren alle bewerkingen met de server en met andere verbonden apparaten. Als je een mailtje verwijdert van de telefoon, verdwijnt hij dus ook van de server en van de PC.

Als je gebruik maakt van POP3, wat nog steeds veel voorkomt, dan heb je op je telefoon alleen een kopie van de mail. Als die die verwijdert, gebeurt er verder niets met de andere apparaten.
bamibal