in mijn nieuwe woning kan ik volgens KPN allen maar 3mb internet krijgen, zou ik via een andere provider wel meer kunnen krijgen?

Ik krijg een nieuwe woning die vrij afgelegen ligt. Ik heb dus op voorhand KPN gebeld i.v.m. internet/interactief TV kijken. Ik kreeg te horen dat ik geen interactieve TV kon krijgen, wel internet, helaas alleen maar 3 MB, ligt dit dan aan de lijn of aan KPN?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, maar dan niet met ADSL, maar met kabel of glasvezel. Toegevoegd na 1 minuut: Alle ADSL aanbieder gebruiken dezelfde lijn, daar kan je dus niks winnen. De kabel die Ziggo/UPC gebruiken is een andere met een andere techniek. Glasvezel is vaak geen optie omdat niet iedereen aangesloten is op glasvezel. Toegevoegd na 16 minuten: Of je Ziggo/UPC kan krijgen is ook niet gegarandeerd natuurlijk.

Ik woon ook afgelegen en ongeveer 2½ à 3 km van het schakel/verdeelstation, ik heb niet meer dan 9Mb en hoe verder weg van het station hoe minder het aantal Mb's wordt en dat gaat vrij snel, buren 400mtr verderop hebben nauwelijks internet en het valt ook nog steeds uit. Ws ligt er net als hier, bij jou geen glasvezel of kabel, want hier investeren ze niet in, te onrendabel. Ik had voor kort ook maar 3 à 4 Mb maar ik heb een of andere up date gehad, kreeg een nieuw modem en heb nu dus zo waar 9 Mb, niet dat ik er qua downloaden en zo veel mee opgeschoten ben want ik merk geen enkel verschil. Je hoeft geen andere provider uit te proberen want ze moeten allemaal door dat stokoude PTTleidinkje leveren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100