Veel iPhone gebruikers maken gebruik van de standaard iPhone ringtones, simpelweg omdat velen niet weten dat er een makkelijke manier is om ringtones te downloaden en zelfs zelf te maken. De makkelijkste manier om een nieuwe ringtone op een iPhone te zetten is door gebruik te maken van de website Audiko.

Op deze website is een overzicht te vinden van ringtones, deze zijn te downloaden voor de iPhone. Wanneer je deze vervolgens toevoegt aan iTunes en synchroniseert zijn deze in te stellen als ringtone. Per ringtone zijn er verschillende variaties beschikbaar, zo is de kans grote dat de ringtone die jij leuk vind er tussen zit.

Wanneer er geen ringtone beschikbaar is van een nummer dan kun je deze zelf uploaden, vervolgens selecteer je een fragment van dit nummer. Deze kun je vervolgens downloaden en toevoegen aan iTunes. Het toevoegen van een nieuwe ringtone is hierdoor in een handomdraai gedaan.

Audiko is een legale dienst, dit komt doordat de ringtones maximaal 30 seconden duren, zie het als een soort van preview. Deze limiet is meteen het nadeel van Audiko, al zijn deze 30 seconden voor de meeste ringtones ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iTunes is het toch een belangrijk stuk software dat voor het overzetten van ringtones naar iPhone. Hier is hoe:

1. Open iTunes op uw PC en ga naar uw muziek bibliotheek. Zoek het nummer dat u als ringtone wilt gebruiken en klik met de rechtermuisknop op het bestand. Ga naar “Haal informatie” in het keuzemenu.

2. Klik op “Opties” en voer de exacte tijd in van waar de ringtone dient te starten en stoppen. Let op uw dat Apple slechts 30 seconden hiervoor toestaat.

3. Klik op “OK” en klik nog een keer met de rechtermuisknop op het bestand. Selecteer “Versie voor AAC aanmaken”. Zorg ervoor dat u de “Start” en “Stop” velden in het originele MP3 bestand weer deselecteert.

4. Klink met de rechtermuisknop op het AAC bestand dat u heeft aangemaakt, en selecteer “In Windows Verkenner tonen”. Wijzig de bestandsextensie van .m4a naar .m4r, klik op “Ja” om te bevestigen. Voeg dit bestand toe aan de tonen sectie in uw iTunes bibliotheek door op “Bestand aan bibliotheek toevoegen” te klikken.

5. Sleep het M4R bestand vervolgens uit de Bestandsverkenner. Verbind tenslotte uw iPhone met uw PC en plaats de ringtone op uw iPhone met behulp van iTunes.

Bekijk meer: http://goo.gl/WFUI5u