Welke laptop is geschikt voor mij?

Ik wil een laptop waar ik hd films op kan kijken en games kan spelen (alleen sims 3). Natuurlijk wil ik ook huiswerk op maken. 2 in 1 laptops klinken heel leuk maar of ze handig zijn weet ik niet. De laptop moet wel makkelijk draagbaar zijn. Ik wil ook het liefst eentje met minstens 15 inch.
De prijs het liefst onder 700 euro. Dus welke laptops adviseren jullie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik raad je deze laptop aan http://www.laptopshop.nl/product/467163/category-45702-laptops/acer-aspire-v3-572g-58zs.html Deze kan spellen zoals sims 3 heel goed spelen. Hij heeft 1TB opslag geheugen, dat is gelijk aan 1000GB, dus genoeg om al je bestanden mee op te slaan. Hij heeft ook 8gb werk geheugen, dat houd in dat je goed kan multitasken. De processor heeft een kloksnelheid van 1,7 Ghz tot 2,7 Ghz, dus alles kan je super snel opzoeken. De videokaart die er in zit is een Nvidia GT840. Geschikt om Films in Full HD te spelen en de nieuwste spellen op Medium te spelen. Het beeldscherm heeft een resolutie van 1920 x 1080 Full HD dus, en een grote van 15,6 inch. Als je wat anders van plan was, of iets minder geld uit te geven, vraag maar raak

De cpu is wel goed, maar: Vroeger was de snelheid belangrijk, omdat elk programma maar op een core kon draaien. Nu is dus ook het aantal cores belangrijk, omdat elk programma op meerdere cores kunnen draaien. Dus als je dual core hebt van 1500 MHz (2 x 1500 is 3000) is het programma langzamer dan met een quad core van 1500 MHz (4 x 1500 is 6000). Ook is het belangrijk dat hij Turbo Frequency heeft, hiermee komt de laptop snel uit de penarie als hij problemen heeft, hij springt bij het vastlopen dan op TURBO. Zelf heb ik Quad Core 1800 MHz en in de TURBO stand tot 2400 MHz (geloof ik) Cool Blue is een goede shop, heb er met het gezin al 4 dingen gekocht, zonder problemen. Toegevoegd na 13 minuten: Ik heb nog eens gekeken en 1700 Mhz is wel genoeg, maar voor Hoge Graphics (ik weet dat het aan je Videokaart ligt, maar ook aan je processor) en veel berekeningen moet je toch of 3.2/3.4 Ghz Dual core hebben of 1.5-2 Ghz Quad core. Zelf gebruik Sims niet, dus ik weet ook niet hoe zwaar het is voor de laptop, het beste is: 1. Het spel aanzetten op de computer met taakbeheer open. 2. Tijdens dat je speelt kun je in het tabblad "Prestaties" kijken hoeveel het van je processor snoept 3. Dan doe je dat getal x het aantal processors dat je computer heeft. 4. Dan bepaal je of je meer, minder of hetzelfde wil en pas je de uitkomst naar je behoefte aan. 5. Dan deel je de uitkomst door 2 (dual) en door 4 (quad) 6. Daarna zoek je een laptop die bij je past. Bijvoorbeeld voor Minecraft: 1. Minecraft openen en taakbeheer openen 2. het kost ongeveer 1500 Mhz 3. 1500 x 2 = 3000 Mhz 4. Ik wilde het sneller hebben dus ik wil 6000 Mhz (Dubbel zo snel!) 5. 6000 : 2 = 3000 en 6000 : 4 = 1500 6. Nu heb ik een laptop met 4 x 1800 Mhz en 1800 Mhz is meer dan de 1500 Mhz die ik wilde hebben dus ik ben tevreden ;) om nog eens naar stap 5 te kijken: een quad core processor van 1500 Mhz is goedkoper dan een dual core processor van 3000 Mhz, dus ik stem voor QUAD! Hoe je het aantal cores van je huidige computer kunt vinden, moet je ff googlen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100