Welke laptop is geschikt voor mij?

Ik wil een laptop waar ik hd films op kan kijken en games kan spelen (alleen sims 3). Natuurlijk wil ik ook huiswerk op maken. 2 in 1 laptops klinken heel leuk maar of ze handig zijn weet ik niet. De laptop moet wel makkelijk draagbaar zijn. Ik wil ook het liefst eentje met minstens 15 inch.
De prijs het liefst onder 700 euro. Dus welke laptops adviseren jullie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik raad je deze laptop aan http://www.laptopshop.nl/product/467163/category-45702-laptops/acer-aspire-v3-572g-58zs.html

Deze kan spellen zoals sims 3 heel goed spelen. Hij heeft 1TB opslag geheugen, dat is gelijk aan 1000GB, dus genoeg om al je bestanden mee op te slaan.

Hij heeft ook 8gb werk geheugen, dat houd in dat je goed kan multitasken. De processor heeft een kloksnelheid van 1,7 Ghz tot 2,7 Ghz, dus alles kan je super snel opzoeken. De videokaart die er in zit is een Nvidia GT840. Geschikt om Films in Full HD te spelen en de nieuwste spellen op Medium te spelen.

Het beeldscherm heeft een resolutie van 1920 x 1080 Full HD dus, en een grote van 15,6 inch.

Als je wat anders van plan was, of iets minder geld uit te geven,
vraag maar raak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een mooir laptop maar denk je dat er voor die specificaties een goedkopere ook beschikbaar is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de specificaties die er in deze laptop zit, zijn er geen andere goedkopere laptops te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is inderdaad waar. Nou ja, dit is een goedkopere laptop, met een vergelijkbare, maar iets slechtere, grafische kaart: http://tweakers.net/pricewatch/391245/hp-pavilion-15-p042nd.html.
De cpu is wel goed, maar:

Vroeger was de snelheid belangrijk, omdat elk programma maar op een core kon draaien. Nu is dus ook het aantal cores belangrijk, omdat elk programma op meerdere cores kunnen draaien.

Dus als je dual core hebt van 1500 MHz (2 x 1500 is 3000) is het programma langzamer dan met een quad core van 1500 MHz (4 x 1500 is 6000).

Ook is het belangrijk dat hij Turbo Frequency heeft, hiermee komt de laptop snel uit de penarie als hij problemen heeft, hij springt bij het vastlopen dan op TURBO.

Zelf heb ik Quad Core 1800 MHz en in de TURBO stand tot 2400 MHz (geloof ik)

Cool Blue is een goede shop, heb er met het gezin al 4 dingen gekocht, zonder problemen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb nog eens gekeken en 1700 Mhz is wel genoeg, maar voor Hoge Graphics (ik weet dat het aan je Videokaart ligt, maar ook aan je processor) en veel berekeningen moet je toch of 3.2/3.4 Ghz Dual core hebben of 1.5-2 Ghz Quad core.

Zelf gebruik Sims niet, dus ik weet ook niet hoe zwaar het is voor de laptop, het beste is:

1. Het spel aanzetten op de computer met taakbeheer open.
2. Tijdens dat je speelt kun je in het tabblad "Prestaties" kijken hoeveel het van je processor snoept
3. Dan doe je dat getal x het aantal processors dat je computer heeft.
4. Dan bepaal je of je meer, minder of hetzelfde wil en pas je de uitkomst naar je behoefte aan.
5. Dan deel je de uitkomst door 2 (dual) en door 4 (quad)
6. Daarna zoek je een laptop die bij je past.

Bijvoorbeeld voor Minecraft:
1. Minecraft openen en taakbeheer openen
2. het kost ongeveer 1500 Mhz
3. 1500 x 2 = 3000 Mhz
4. Ik wilde het sneller hebben dus ik wil 6000 Mhz (Dubbel zo snel!)
5. 6000 : 2 = 3000 en 6000 : 4 = 1500
6. Nu heb ik een laptop met 4 x 1800 Mhz en 1800 Mhz is meer dan de 1500 Mhz die ik wilde hebben dus ik ben tevreden ;)

om nog eens naar stap 5 te kijken:
een quad core processor van 1500 Mhz is goedkoper dan een dual core processor van 3000 Mhz, dus ik stem voor QUAD!

Hoe je het aantal cores van je huidige computer kunt vinden, moet je ff googlen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow dat is nou een uitleg :D maar kortom denk je dat de laptop die Zvenos heeft geplaatst goed genoeg is? De instellingen van sims kan je aanpassen dus ik hoef niet perse een super super snelle laptop. En welke laptop zou jij mij adviseren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan niet zeggen of het goed is, dat is aan jouw, hij is wel goed voor de alledaagse dingen (maar je moet zelf weten of het genoeg is voor de games. Zelf zou ik een laptop adviseren met quad core van minstens 1500 Mhz met een beeldscherm van minstens 720p, een harde schijf van minstens 500 GB, WIFI, 4 GB RAM en Windows 8(.1) Als je een laptop van windows 8 koopt kun je hem gratis updaten.
Ook zijn een aantal 3.0 USB poorten belangrijk voor belangrijke rand-apparatuur (zoals muis). Ik zal ff zoeken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou deze adviseren: http://www.laptopshop.nl/product/456888/category-45702-laptops/lenovo-ideapad-g505s-01213.html Je kunt ook alle specificaties zelf lezen, maar hier wat toelichting: quad core processor 2500 MHz (hoger dan de gemiddelde computer)
6 GB RAM (je kunt er 8 GB van maken) (hoger dan de gemiddelde pc)
500 GB HDD (Harde schijf) (Gemiddeld)
720p Beeldscherm (gemiddeld)
DVD-speler (veel laptops beginnen dit niet meer te bevatten)
WIFI (meestal)
Internet kabel (meestal)
Bluetooth (Niet gewoonlijk en je zult het denk ik niet vaak gebruiken, maar het zit er toch bij dus tja....)
Stereo Luidsprekers voor de beste films
Webcam
Multi-touch touchpad (voor 2 vinger bewegingen, zoals:
Zoomen en Scrollen, als je geen muis gebruikt)
2 USB 3.0 Poorten voor de snelste verbinding EVER!
VGA aansluiting voor als je net zo verslaafd bent als mij en een extra beeldscherm wilt aansluiten ;)
Windows 8 dus je zult moeten upgraden En dit alles voor een goeie prijs.
Je merkt dat je niet alles nodig hebt wat er op zit (zoals VGA), maar voor de dingen die je WEL nodig hebt: Uitstekende prestaties voor een lage prijs! Lekker bij Coolblue bestellen... 720p is niet het beste, maar nog steeds HD, speel maar eens een youtube video af op 720p... Success!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"omdat elk programma op meerdere cores kunnen draaien. Dus als je dual core hebt van 1500 MHz (2 x 1500 is 3000) is het programma langzamer dan met een quad core van 1500 MHz (4 x 1500 is 6000)." Omdat het eerste wat je beweert niet altijd waar is, mag je wat je daarna zegt nooit beweren. Er zijn nog steeds processen die alleen maar singlecore zijn, en er zullen gewoon processen blijven die heel, heel lastig multicore te maken zijn, of gewoon domweg niet. "Zelf gebruik Sims niet, dus ik weet ook niet hoe zwaar het is voor de laptop, het beste is:" Het hele stappenplan wat daarna komt houdt even geen rekening met de GPU, Je stelt het allemaal veel te simpel voor. Je zegt dat je weet dat het ook aan de videokaart ligt. Dan moet je toch ook snappen dat je nooit de uitspraken kan doen die je nu doet. Een GPU doet vaak veel meer voor het aantal FPS dan een CPU. Nog mooier, Minecraft is zover ik kan vinden NIET multi core supported, je moet een speciale mod installeren om mutlicore in te schakelen. (misschien dat het ondertussen eens een keer officieel is toegevoegd, ik kan het niet vinden). Hoe dan ook, als een spel/proces niet multi-core/multi-threaded is houdt je hele rekenvoorbeeld op. Daarnaast bagetaliseer je GPU-invloed zo lijkt het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth#Modern_adaptations_of_the_myth
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
natuurlijk ligt hat ook aan je GPU, maar daar heb ik geen verstand van, maar een goede processor is ook niet onbelangrijk. voor zover ik zie in taakbeheer onder prestaties is minecraft multicore
(er is een functie om grafieken per core te weergeven) en zelf weet je ook niet of sims Multi-core is toch? en dan noch: een processor van 2000 MHz, zoals in de pc die ik had aanbevolen, is nog steeds goed, ookal staat hij er alleen voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg nergens dat een goede CPU niet belangrijk is, maar dat je aan het rekenen bent zoals het niet kan, en daarmee blijft bouwen aan een al bestaand onjuist denkbeeld, zie de wikilink. en zelf weet je ook niet of sims Multi-core is toch? Dat is niet het punt, zoals ik al zei:
"Hoe dan ook, als een spel/proces niet multi-core/multi-threaded is houdt je hele rekenvoorbeeld op." Als>dan. Zelfs als de sims wel multicore is dan nog is het maar de vraag of 4 cores=4 keer zo krachtig geldt, ik durf wel te beweren dat het niet zo is, zeker niet in games. "Jammere" van dit hele voorbeeld is, dat het over Sims/Minecraft gaat, nou net twee spellen die niet erg zwaar zijn(bijna elke huidige GPU maar ook elke CPU voldoet). Mocht het over een regulier huidig spel gaan was je hele rekenvoorbeeld pas echt onzinnig geweest. Dan moet je al heel snel een losse krachtige GPU in de mix gooien, anders blijf je echt nergens. ookal staat hij er alleen voor. Nee, dat is niet eens waar, een laptop heeft altijd ergens ook een videokaart (dan wel een losse, dan wel een die in de CPU zit), in dit geval de r5 m230 zoals ik in je link lees. Een groot deel van hoe soepel je spel zal lopen zal daar dus van af hangen. Aangezien de CPU in dit geval niet de bottleneck is, zal daar veel minder van afhangen. Geen GPU/videokaart=geen beeld. Jij zegt dat je tevreden bent over je prestaties in Minecraft, heb je wel in de gaten dat ook dat komt van de GPU in je laptop/desktop? GPU is het belangrijkst in gameprestaties, dan CPU/RAM. Niet dat de CPU niet goed hoeft te zijn. Liever een €200 CPU en een €300 GPU dan andersom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jesus! waar haal je al die info vandaan WIKIPEDIA? Ik snap waar je het over hebt, en dat ik zeg dat ik geen verstand heb van GPU's hoef je niet te beantwoorden met dat een GPU dus wel degelijk belangrijk is, want dat wist ik al! en een CPU is dus ook belangrijk. Eigelijk is heel jouw reactie overbodig, want ik wist alles al (of je hebt het in een vorige reactie uitgelegd) alleen leg je het elke keer weer moeilijker uit! Met het feit dat het niet alleen aan de kloksnelheid en aan het aantal cores ligt, kom je ook niet verder, want andere eigenschappen weet je meestal niet, dus kun je heel ver komen met kloksnelheid en het aantal cores. Het rekenen kan wel, maar het is niet zoals het hoort, toch werkt het wel voor mij! En een quad core cpu van 1800MHz vind ik toch beter dan een dual core cpu van 1600MHz. Voor een normale pc zijn de spellen toch redelijk zwaar, het is dan geen Call of Duty of een ander zwaar spel, maar het is niet bepaald simpel Word. Daarnaast zeg je "Geen GPU/Videokaart = geen beeld", maar als je geen CPU hebt kom je ook niet bepaald ver (helemaal nergens!). Maar goed jij wint, nou blij....
(Dan hoef je tenminste niet alle info op te zoeken op Wikipedia, bespaart weer tijd ;) )