Is mijn moederbord stuk? Lichtjes branden eventjes en valt dan uit.

Mijn laptop kreeg vandaag een blue screen van de Atimpag.sys

Na deze blue screen te hebben gehad wilt mijn gehele laptop niet meer aan.
Als ik op de power button klik dan hoor ik de fan eventjes aan gaan en dan stopt hij weer met draaien ook zie ik alle lichtjes van zoals de power, net stroom en LAN-aansluiting eventjes aan gaan en dan weer uit.
En daar blijft het bij.

Is mijn moederbord zelf kapot of ligt het aan iets anders dat het moederbord niet verder reageert dan de lichtjes en dan fan even aan doen?

Kan iemand mij helpen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zoals je het probleem omschrijft klinkt het als een kapot element op de printplaat. Als de laptop niet meer aangaat met zowel adaptor als met accu dan kan het zijn dat een van de condensatoren die de stroom regeling regelen defect is. Deze hebben een soort controlle dopje dus als u technisch bent kunt u de laptop print nakijken. Transistoren en condensatoren hebben een metalen bovenkant die vlak is bet "breek" lijntjes, staat er 1 bol dan is deze overbelast en dus defect. Is het niet zichtbaar dan zullen deze moeten worden doorgemeten.

Door condensatoren gaat gecompresde spanning en als u niet de kennis heeft kan dit gevaarlijk zijn. Dit omdat condensatoren gemaakt zijn stroom vast te houden en af te geven is Uit dus niet per se veilig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste DamienT, Bedankt voor je antwoord helaas was dit niet mijn probleem betreft mijn laptop.
Ik heb gelukkig wel wat kennis in laptops en heb uiteindelijk zo'n uur a 2 uur later na deze post het probleem zelf kunnen vinden.
Het lag aan de Processor die rust nodig had voor een uur en even wat schoonmaak werk.
Gehele laptop uit elkaar gehaald en de processor los gekoppeld.
Schoongemaakt en daarna weer geplaatst. Verder ben ik nu bezig met de AMD driver van Phenom te verwijderen omdat daar het probleem ligt.
Daardoor kreeg ik ook een blue screen van met de foutmelding: ATIMPAG.sys. Na deze blue screen deed dus mijn laptop het niet meer. Ik heb even verder gekeken op internet en het is bekend dat de nieuwste AMD driver update voor phenom niet stabiel is. Verder toch bedankt voor uw tijd en hulp die u wou aanbieden. ik zal deze vraag sluiten :)