Hoe werkt Dropbox precies? Zie omschrijving.

Ik heb Dropbox geïnstalleerd. Nu kan ik verschillende mappen delen, dat begrijp ik.

Maar van mijn werk staan er ook mappen in mijn Dropbox folder zoals agenda's en foto's.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn baas niet ziet wat ik met anderen wil delen?

Moet ik dan een nieuwe map ofzo aanmaken? En dan die weer delen met anderen?

Of kan mijn baas dan ook zien wat ik deel? Dit gaat natuurlijk om fun-dingen en niet om werk gerelateerde zaken.

Wie kan mij dit in Jip-en-Janneke-taal uitleggen? Velen hebben al een poging gedaan, maar ik snap er nog niet zoveel van.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om de Dropbox installatie van mijn thuiscomputer. Niet die van het werk. Maar op mijn thuiscomputer staan wel de gedeelde mappen van het werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Alle wat op je werk pc staat is door de systeembeheerder te achterhalen; ga daar maar van uit. Als je dat niet wilt moet je zorgen dat dropbox op je thuis PC staat en NIET op je werk. Iedere systeembeheerder op je werk kan je accounts inzien die ook op je werk zijn geinstalleerd of geactiveerd. Heb daar GEEN illusies over.
Ik kan je vrij goed uitleggen hoe Dropbox werkt, maar dat weet jij denk ik ook al wel, Wat jij wilt weten is hoe veilig het is op je werk. Niet !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het staat op de computer bij mij thuis. Niet op die van het werk. Is het dan nog gevaarlijk denk je? Of kan mijn baas mijn gedeelde mappen met anderen ook bekijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het op je PC thuis staat kan je baas er in principe niet in tenzij jij mappen met hem deelt. Je segt dat er mappen van je werk in je dropbox staan. Zijn deze er dan niet vanaf een pc op je werk er in gezet? of met een usb stick o.i.d. vanaf je thuis PC. In het eerste geval heb je een dropbox op je werk pc die een systeem beheerder vrij gemakkelijk kan inzien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dank voor je extra uitleg. Vind je logootje wel een beetje eng hoor Javaanse.. ;) haha
Wanneer je inlogd op http://www.dropbox.com/login/, dan kan je aangeven welke mappen je wilt delen met een bepaald persoon. Je kunt dus een map aanmaken (bijv. 'Werk') die je deeld met je baas. Hij kan dan alleen in die map kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
*deeld = deelt