Hoe gastaccount op Windows 8.1 verwijderen?

Wanneer ik mijn Acer laptop met Windows 8.1 opstart, probeert hij altijd automatisch in te loggen in het gastaccount. Na enkele seconden krijg ik dan de melding dat het inloggen mislukt is (logisch, er IS geen gastaccount).

Vervolgens moet ik terug naar het overzicht met accounts om mijn échte account te selecteren. Er is er overigens maar één, maar door dat gastaccount zijn er dus twee, wat irritant is. Op zich vind ik het geen kwaad kunnen dat het er is, maar omdat de computer altijd automatisch eerst in het gastaccount inlogt, vind ik dit wel behoorlijk irritant.

Ik heb op Google al naar verschillende oplossingen gezocht, maar niemand lijkt hetzelfde probleem als ik te hebben. Ook heb ik het gastaccount in het configuratiescherm al uitgeschakeld, maar het probleem blijft zich voordoen.

Dus nu mijn echte vraag: weet er iemand hoe je het gastaccount écht kan uitschakelen, of nog liever, gewoon compleet verwijderen? Op zich is dit maar een klein probleempje maar ik erger me er dus wel enorm aan.

Alvast bedankt voor het antwoord, en hopelijk heb ik het probleem een beetje duidelijk beschreven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ik kan niet teruglezen welke mogelijke oplossingen je al geprobeerd hebt.
Kijk even hier:
http://mywindows8.org/how-to-turn-on-or-off-guest-account-in-windows-8-1/

Ik zou inzetten op onderstaande link. Toms Hardware is toch wel een toonaangevende site op gebied van pc problematiek:
http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2157897/easily-disable-enable-windows-windows-built-guest-account.html

Laat even weten welke gewerkt heeft of als ze beide niet werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen van beide links heeft geholpen helaas. Ik heb exact opgevolgd wat er beschreven staat maar alles is nog gewoon hetzelfde als voordien. Bij het opstarten logt de computer nog steeds in op "Ander account", waarop de volgende melding komt: "de gebruikersnaam en wachtwoord zijn fout". Nadien kan ik nog een tweede keer proberen in te loggen in het andere account (deze keer kan ik wél zelf een naam en wachtwoord ingeven) en heb ik de optie terug te gaan naar het overzicht met accounts, waar ik vervolgens mijn eigen account kan selecteren om eindelijk écht in te loggen. In de lijst met accounts in het configuratiescherm staat er buiten mijn account alleen nog het gastaccount (uitgeschakeld) dus ik ga er vanuit dat het "andere account" bij het opstarten het gastaccount is. Maar misschien is dat dus gewoon iets helemaal anders? Want dat zou helemaal raar zijn aangezien er geen ander account is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je in systeembeheer kijken bij accounts en daar gastaccount uitzetten en een nieuwe gebruiker (admin) aanmaken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gastaccount staat al uitgeschakeld, dat was het eerste waar ik zelf aan dacht. Ik kan een nieuw account aanmaken, maar het enige account dat er al op staat (buiten het "Andere account", wat niet zichtbaar is in de lijst met accounts in het configuratiescherm) is dat van mij zelf, en dat is al een admin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dag Jaro, kiijk hier even. Goed lezen spreekt voor zich, want je zal in je register het eea moeten aanpassen.
http://winaero.com/blog/how-to-disable-automatic-logon-of-last-user-in-window-8/ Laat het even weten of dit lukt. Dan sla ik dit als oplossing op.
Als het niet lukt zal ik via vmware 8,1 installeren op mjn laptop en kijken het anders opgelost kan worden.
Er wordt namelijk gesproken dat het een zgn "bug" kan zijn in windows 8.1, maar wordt elders weer tegengesproken.
Ik krijg bijna het idee dat er misschien bepaalde software waarmee je ook rechten kan instellen een oorzaak kan zijn.
Ik hoor het wel!