Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je reclames na download?

Ik heb laatst een download gedaan op mijn laptop. Zelf heb ik McAfee en die gaf al aan dat het niet een betrouwbare bron was. Ik heb het toch gedownload, maar het doet het nu niet en het enige wat ik er van mee heb gekregen zijn vervelende reclames die als ik bijv. google chrome gebruik op komen terwijl ik aan het surven ben. Is er iemand die weet hoe ik deze kan verwijderen? Dus niet alleen uitschakelen ;-)
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Adwcleaner is hier ideaal voor.

Anders eventueel Malwarebytes.

Toegevoegd na 9 minuten:
AdwCleaner oftewel voluit Adware Cleaner is een gratis programma waarmee u op eenvoudige wijze allerlei ongewenste toolbars, browserextensies, browser hijackers kunt verwijderen van uw computer. Tegenwoordig is steeds meer gratis te downloaden software gecombineerd met gesponsorde (extra) software via een zogenaamde wrapper of downloader wat optioneel al dan niet geheel ongevraagd zonder uw toestemming op uw computer wordt geïnstalleerd.

In de meeste gevallen gaat het om een toolbar, of een stukje software wat uw startpagina en zoekmachine van uw browser wijzigt. Maar ook reclame pop-ups of ongewenste advertenties die worden weergegeven op websites kunnen de oorzaak zijn van dergelijke adware.
(Lees meer...)
SimonV
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, maar zijn dat betrouwbare downloads? Anders zou het kunnen dat ik hetzelfde probleem opnieuw krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het zo hoor zit ik denk ik met een ander probleem. Het gaat dan al niet om reclames die op de site zelf komen, bijvoorbeeld de hokjes waar advertenties in passen die je krijgt als je bij verschillende websites cookies accepteerd enz., maar de reclames die je krijgt nadat je een onbetrouwbare download downloadt. De reclames die ik krijg te zien zijn op elke website, behalve google. En als ik scrol, gaan ze niet mee. Ze zitten erg in de weg en de website zelf is daarom erg moeilijk te lezen/zien.
SimonV
11 jaar geleden
Dat zijn typische reclames van Adware.
Natuurlijk zijn de links die ik geef betrouwbaar. Anders zou je van de regen in de drup raken.
SimonV
11 jaar geleden
Ikzelf download nooit van downloadsites. Ik zoek altijd de site van de makers van het programma op en download daar de meest "schone" versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Adwcleaner ook gedownload en ik kan met zekerheid zeggen dat dit programma volledig clean is. Mocht dit niet zo zijn gooit hij alsnog de rotzooi er af.
SimonV
11 jaar geleden
Ben je al bevrijd van de reclames?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing