Hoe kan ik op de computer steeds de juiste leestekens krijgen bij het starten van de computer?

Als ik mijn computer opstart krijg ik niet die leestekens te zien overeenkomstig die op mijn toetsenbord staan. Dan moet ik altijd tegelijkertijd Ctrl en de pijl naar boven rechts intoetsen. Maar als ik daarna per ongeluk Ctrl indruk, dan komen dezelfde verkeerde leestekens weer te voorschijn. Maar ik wil direct leestekens hebben overeenkomstig het toetsenbord, zonder eerst Ctrl en de toets met die pijl in te toetsen.

Weet jij het antwoord?

/2500

dit komt doordat het toetsenbord waarschijnlijk op de taal nederlands is ingesteld, best logisch. De taal die je nodig hebt is "nederland, verenigde staten (internationaal)". om dit te krijgen ga je naar start en tik je in het zoekvak in: toetsenbord taal. kies dan voor: toetsenborden of invoermethode wijzigen, of iets dat daar op lijkt. per computer veschillend. klik dan op: toetsenborden wijzigen. kies daar voor: nederlands (nederland), verenigde staten (internationaal) ik hoop dat het geholpen heeft! succes.

Als het goed is moet het na het gelijk tijdig indrukken van CTRL + SHIFT weer goed wezen. Suc6 Tommy

Met deze toetsencombinatie schakel je tussen de geselecteerde invoermethodes. Een handige oplossing is dan gewoon alle invoermethodes die je niet gebruikt uit dit lijstje te verwijderen. Dan ga je dit probleem nooit meer voor hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100