Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er opnames van klassikaal onderwijs te vinden op internet die je gratis zou kunnen bekijken als een soort thuisonderwijs?

vroeg ik me vandaag af toen ik een school voorbijreed....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik verwacht geen video's van lessen op middelbare scholen op die website, maar op www.youtube.com zijn wel video's van colleges aan een universiteit te vinden van beroemde wetenschappers als Robbert Dijkgraaf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Jazeker! Google maar eens videos met "scheikunde", "wiskundeacademie" of "natuurkunde". De hele havo en vwo-stof staat er in glasheldere lessen op. Zie bronnen voor voorbeelden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ja, lessen zijn het wel, maar geen "opnames van klassikaal onderwijs" zoals vermeld in de vraag. Ik vermoed dat wat je aangeeft in je antwoord toch is wat de vraagsteller bedoelt. + 1 voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ook informatie voor vervolgstudies is te vinden via Google/YouTube. En er is ook meer te vinden dan alleen de exacte vakken. Wil je graag een nieuwe taal leren, dan staan er genoeg filmpjes op YouTube. Er zijn een paar Nederlandse en Engelse filmpjes van de meeste dingen, maar voor minder bekende talen zul je de uitleg toch echt in die taal zelf moeten volgen. En voor geschiedenis zijn er een heleboel uitleg filmpjes over alle belangrijke gebeurtenissen. Als je het graag uitgelegd hebt zoals in de klas zou ik Joost van Oort aanraden(zie bron).
Dus je zou thuis een gratis studie kunnen doen via YouTube. Het nadeel is dat je dan geen vragen kunt stellen aan een leraar. En het belangrijkste, je krijgt geen diploma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing