Hoe kan ik de computer van mijn kind op afstand afsluiten?

Mijn kinderen hebben allemaal een computer op hun kamer, en voor de bovenverdieping heb ik een extra router aangeschaft. Nu wil ik de computers die boven staan, kunnen afsluiten als ik vind dat ze lang genoeg gecomputerd hebben. (Zelf weigeren ze vaak dit te doen)

Het lukt mij zelfs niet om boven (op hetzelfde netwerk) een computer af te sluiten. Laat staan dat ik dat beneden (op een ander netwerk) wel kan doen.

Hoe kan ik de computers van mijn kinderen (boven) vanaf mijn computer (beneden) afsluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Eerst dit: je had geen extra router moeten nemen. Dit creëert een eigen netwerk voor deze computers en dat is niet nodig. Een switch had volstaan. Goed, je hebt nu een router, dus deze router verbinden met de andere router via de LAN-poort ipv de WAN-poort nadat je alle routerfunctionaliteit hebt uitgeschakelt.

Dan: de kinderen kan je niet afhouden van de pc via de netwerkverbinding. Je kan de pc wel afsluiten maar die is net zo snel weer aan gezet.

Dus: laat de pc vanaf een bepaald tijdstip automatisch uitschakelen. Dit is te regelen via de taakplanner.

Daarnaast laat je windows bij het opstarten het tijdstip controleren. Is het een tijdstip waarop de kinderen niet op de pc mogen? Dan de pc na het opstarten automatisch terug laten afsluiten! Uiteraard dit regelen met een wachtwoord.

Dan er ook nog voor zorgen dat je kinderen geen live-cd maken om de pc op te starten: zorg ervoor dat de harddisk eerst in de bootvolgorde staat en zet een wachtwoord op het bios zodat alleen jij dit kan aanpassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraagt het eerst, dan zeg je het vriendelijk, als dat niet help pak je ze bij het oor en en zeg je het nog een keer. Als dat niet helpt zet je de WiFi op een andere code die jij alleen kent, trek je de utp kabel uit de router en doe je de meterkast op slot. Dat zal ze leren, en jij hebt nog steeds internet op je mobiele apparaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
download teamviewer, er is een app voor in de play store. Als je die hebt op je telefoon moet je als je zoon niet thuis is hetzelfde op zijn computer installeren, als hij dan weer thuis komt kan jij hem uitzetten wanneer je wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg er dan wel voor dat je de computer toevoegt aan 'computers&contacten' zodat teamviewer automatisch opstart wanneer de computer opstart.