hoe gaan internet-oplichters te werk?

Ik vond het wel interessant om te weten hoe oplichters te werk gaan. Niet de normale oplichters, maar de internet-oplichters. Ze sturen je dan een mailtje van: 'U heeft een iPhone 4S gewonnen. Klik hier snel!'. Natuurlijk weet ik dat dit nep is, maar hoe gaan ze precies te werk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je je gegevens invult, worden je gegevens doorverkocht aan commerciele bedrijven. Hierna wordt je doodgespamt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om maar een voorbeeld te geven: je krijgt een link, naar een adres dat je lijkt te kennen. Van je bank ofzo. De pagina erachter lijkt ook echt. Je logt in, geeft je password... maar het is een nepsite. De rest kun je, denk ik, wel raden.