Hoe kan je zien en horen op macbookpro of er iets op je usbstick staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Er wordt geen geluid afgespeelt als je in een mac een usb stick steekt.
Maar er wordt op de desktop wel een schijf aangemeld toch?
daar kun je zien wat je op de stick hebt
vraag is wel af je het alleen kunt lezen of ook kan kopieren naar de mac etc ?
mac kan ntfs wel lezen maar niet ervan af kopieren. fat 32 kan wel maar daar kun je geen grotere bestanden dan 4 gig kwijt.

Het beste antwoord

Horen kun je niks, het insteken of verwijderen van een USB-stick is geruisloos.
Zien kun je wel wat. Er wordt een volume op de desktop en/of sidebar getoond.
Daarvoor moet er wel een volume op die stick staan én het moet voor MacOS leesbaar zijn. Daaronder vallen FAT32, UDF, UFS, NTFS en uiteraard HFS+.
In geval van NTFS kun je alleen van de stick lezen, maar er niks op terugschrijven. Er is software verkrijgbaar die schreien onder NTFS wel mogelijk maakt, net zoals het mogelijk is om, m.b.v. andere software, bijv. ext2 en etx3 partities te lezen en schrijven.