Heeft men op het ene apotheekfiliaal toegang tot de patientgegevens bij een ander filiaal?

Het gaat om twee filialen van dezelfde apotheekketen, bv BENU.
Als ik bij de éen een recept aanbied, heeft men dan inzicht in de medicijnen die ik bij het andere filiaal afneem?

1.2K
Ivana
10 jaar geleden
Ja, maar laatst heeft men bij een niet bij elkaar behorende apotheek naar mijn medicatielijst gekeken. Daar verbaasde ik mij ook al over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is mij ook gebeurd, Ivana, maar dit was in het ziekenhuis waar ik al jaren poli-patiënt ben, dus zij weten wel wat ik voor medicatie gebruik.

Het beste antwoord

Jazeker, het computersysteem geeft alle filialen van dezelfde apotheker toegang tot de patiëntendossiers.
Als je belt en naar een recept vraagt, dat van de huisarts gefaxt is of dat jezelf gebracht hebt, zal de apothekersassistent naar je geboortedatum vragen om je dossier naar boven te halen.
Vervolgens ziet deze medewerker alle medicijnen die je al gebruikt en vertelt daarna wanneer je het al dan niet op kunt halen.
Het gaat er ook om dat gezien wordt of je de nieuwe medicijnen met de al in gebruik zijnde medicatie gevaarloos kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
Ik vroeg me dat af, omdat ik een recept aanbood van een medicijn dat ik al jaren gebruik. Toch werd ik beschouwd als nieuwe gebruiker, met als gevolg dat ik maar voor 14 dagen medicijnen meekreeg, zoals dat veelal geldt voor medicatie die je voor het eerst gebruikt. Daarnaast is het ook zo, dat wanneer ik om een medicijnpaspoort vraag, de medicijnen van het andere filiaal niet worden vermeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vind ik vreemd. Daar zou ik wel navraag naar doen, het kan een simpele reden hebben, niet goed gekeken.
Ook in verband met het medicijnpaspoort zou ik zeker vragen hoe dat zit, want dit klopt niet.