Kijk eens op deze site daar kun je merknamen opzoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

"U kunt zelf (gratis) zoeken. Het Merkenregister bevat alle gedeponeerde en ingeschreven merken die geldig zijn in de Benelux. Niet alleen Benelux merken maar ook gemeenschapsmerken (Europese merken) en internationale merken waarbij de Benelux is aangeduid."

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google is al een heel goed begin... Typ het in het zoekvenster van Google... En als je veel hits vind met die naam, van bedrijven of instellingen dan weet je al dat die naam beschermd is...

Verder kun je naar www.naam.com en www.naam.nl zoeken, dan krijg je ook al een indicatie...

Is de naam niet op Google bekend dan kun je naar het octrooicentrum... http://www.octrooicentrum.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een merknaam-domeinnaam bestaat, betekent dit nog niet dat de merknaam beschermd is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, wat omslachtig om vervolgens nog steeds geen zekere informatie te krijgen!
dan weet je nog niks, een merknaam kan door verschillende bedrijfen worden geclaimd. zolang ze maar niet hetzelfde product leveren. ajax bijv. brandblussers, schoonmaakmiddel en balletje trap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het merkenregister kan je het controlleren.
Maar zodra je een bedrijf opricht met dezelfde naam zal de notaris ook een naam onderzoek doen. En die naam mag ook niet erg lijken op een andere naam want dan wordt het ook nog afgekeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, een supermarkt met de naam Robert Heijn, zal niet mogen. Een dierenwinkel (bijvoorbeeld) met de naam Albert Heijn mag wel omdat een dierenwinkel geen vergelijkbare dienst verleend als de Albert Heijn zoals iedereen hem kent (van de voetbalplaatjes).
Je kan alles gratis opzoeken.