Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn pc uitschakel, schakelt hij na zo'n 5 seconden vanzelf weer opnieuw op. Hoe kom ik daar van af?

Windows opnieuw er op gezet op een vers geformateerde harddisk. Slaapstand uitgeschakeld.

Als je de aan-knop een paar seconden ingedrukt houdt totdat de pc uitschakeld start hij niet terug op.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Welke Windows versie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7 ultimate
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb met Windows Vista, hetzelfde probleem. Al ruim een jaar en kom er met geen mogelijkheid vanaf. Hou me even op de hoogte als je het juiste antwoord krijgt.
Bedankt en +1 voor je vraag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
italklaas, kun jij ook kijken of het door middel van een biosupdate is opgelost?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je bios versie niet helemaal lekker is.

Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord.
Tegenwoordig is het zeer makkelijk om je bios te updaten vanaf windows waardoor de kans op fouten minimaal is geworden.
Je dient de pc echter nooit zelf te resetten of uit te zetten als je de update uitvoerd.

De kans dat dit door Windows komt lijkt me zeer klein. (tenzij je het systeem zelf reset of de rode knop standaard op herstarten hebt staan.)
Sluit desnoods een keer af via start en dan via het pijltje naar de afsluitopties te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien in de BIOS dit uit zetten;
Wake Up On Lan (W.O.L.), Wake Up On Modem of Event Wake Up op DISABLED ZETTEN.

Als dat niet helpt, welke Windows versie heb je?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
men neme een hamer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Windows 7, kijk eens of je knopje niet staat op opnieuw opstarten? Dat is de standaard instelling. Via het pijltje kan je hem gewoon uitzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee dat is niet het geval
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb hetzelfde probleem, maar dan met Vista. Enig idee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Draai systeemherstel eens met een datum dat alles nog goed was. Meestal is dat voldoende, daarnaast kun je nog even in de bios kijken of daar alles goed staat. Wordt hierboven al melding van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allemaal al gedaan. Heb dit probleem al meer dan een jaar. BIOS is ok, systeemherstel zorgt niet voor verschil, hijackthis gedaan, progjes door kenners laten nakijken, echt alles gedaan. Baal hier verschrikkelijk van. Het enige om hem af te kunnen sluiten, is om op het moment dat het scherm zwart wordt, de powerknop 4 seconden vast te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Systeem herstellen via de installatiedisk zou je nog kunnen proberen, of contact zoeken met microsoft in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
systeemherstel lijkt me ook niet de oplossing als windows er al opnieuw is opgezet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel viade installdisk, wellicht iets verkeerd gegaan via de installatie en anders moet het voor 90% zeker toch in de bios gezocht worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:Probleem opgelost door er een nieuwe biosbatterij (de knoopcel op het moederbord) te vernieuwen en de bios in te stellen zoals die stond (dus noteer eerst vooraf de instellingen)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing