Kan school mijn browser geschiedenis teruglezen?

Iedereen op mijn school heeft een ipad, en ik weet dat ze mee kunnen kijken als je op het openbare netwerk van school zit. (Wat volgens mij helmaal niet mag..) Nou is mijn vraag; kunnen ze ook je internet geschiedenis teruglezen als je websites hebt opgezocht terwijl je NIET in dat openbare netwerk van school zit? Thuis bijvoorbeeld. Ik verwijder mijn geschiedenis altijd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
7K

Antwoorden (1)

Nee, niet tijdens de periode dat geen contact met netwerk is. Maar zodra weer aangesloten kan het (theoretisch) wel alsnog gelezen.

Op het apparaat zelf kan het natuurlijk wel worden nagegaan, als dat in handen valt van leraar oid

Wissen van geschiedenis betekent overigens niet dat alle surfhistorie verdwenen is. Daar is meer voor nodig, bijv. opruimen van de browser-cache, verwijderen cookies etc.

Sommige browsers kennen "private browsing", dan wordt oa alle historie etc na afsluiten verwijderd. Ik weet niet of zoiets voor Ipad-browser (Safari) ook bestaat.

Maar dan nog kan een goede computertechneut (bijv. digitale rechercheur) nog veel terug kunnen vinden. Maar zover zal het hopelijk niet hoeven komen. ;>)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Je hebt wel apps met private browsing modus volgens mij
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op je ipad kun je middels chrome of firefox gebruik maken van private browsing. Er zullen er nog wel meer zijn, maar van deze weet ik het zeker. Overigens, als je hier bang voor bent en je bent firefox gebruikers... zet sync dan uit :-)