Welke/Wat voor videokaart heb ik nodig?

Hallo ik heb een Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86GHz (2 CPUs) processor met een NVIDIA GeForce 7300 GS videokaart.
Nou heb ik het idee gekregen dat mijn grafische kaart "te oud" is geworden en wou graag een nieuwe kopen. Ik speel vaak spellen zoals World of warcraft en Call of duty black ops.
Toen ik opzoek ging kwam ik er al snel achter dat ik geen idee heb wat voor specificaties ik nodig heb. Ik heb er nog wel achter kunnen komen dat ik een PCI-Express bus-type heb. Maar zouden de volgende kaarten dan passen? of kijk ik de totaal verkeerde kant op?

http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Asus-GeForce-ENGTS450DI,1GB/1082192

http://www.kieskeurig.nl/videokaart/msi/r5770_hawk/specificaties/900250/

Budget ligt tot 180 ofzo

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 6 minuten:
Andere betere aanraders zijn zeer welkom!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Even op tweakers kijken zou ik zeggen (zie bron). Je moet dan even klikken op 'toon alle filters'. Dan kun je namelijk makkelijk de juiste interface voor je kaart selecteren (anders past ie niet op je moederbord).

Je specs zijn niet echt duidelijk, er zijn namelijk meerdere PCI express versies. Wel handig om dat van te voren even uit te zoeken. Ik weet ook niet hoe soepel WoW en CoD: BO draaien, maar als die met een fatsoenlijke framerate draaien met hoge settings, hoef je niet per se een nieuwe graka.

Je voeding moet het trouwens ook trekken. Zoals ik al eerder aangaf weet ik niet echt wat voor systeem je hebt en dus ook niet wat het vermogen van je voeding is. Als dat te laag is heeft het uberhaupt geen zin om er een nieuwe kaart in te pleuren omdat je voeding dan niet genoeg vermogen kan leveren voor je kaart.

Hoop dat je hier wat mee kunt en anders hoor ik het wel, succes met je zoektocht iig