Hoe kan het dat een harde schijf een film niet goed op een andere computer afspeelt en hoe kan ik dit oplossen?

Ik wilde pas met een vriendin een film kijken vanaf mijn harde schijf op haar computer. Maar toen we de harde schijf aan haar computer koppelde en we een film aan klikte, kregen we alleen het geluid te horen. We zagen dus geen beeld. We hebben meerdere films geprobeerd, maar geen één deed het goed, terwijl ze het bij mij thuis wel gewoon deden. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je moet een codec pack dowloaden, of misschien dat vlc player downloaden voldoende is.

Toegevoegd na 40 seconden:
Je player ondersteund bepaalde film bestanden niet, daar is die codec voor.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heb je wel een goed afspeelprogramma? Je zou VLC kunnen downloaden die speelt namelijk heel veel formaten af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een ander afspeel programma probeert zal het waarschijnlijk beter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een filmbestand hebt bv een .avi of .mp4 of .mkv om de meest gangbare van tegenwoordig te noemen, dan weet je eigenlijk nog niks. Dit zijn zogenaamde containers. Ofwel iets om een video en audiostroom in samen te voegen. Maar hoe je dit doet kan op tig verschillende manieren. Daar komen codecs om de hoek. Voor audio AAC, AC3, MP3 etc. Voor video Xvid, DivX, X264 om de meest gebruikte te noemen. Die kunnen dus allemaal verscholen gaan onder een vd .xxx bestandsextenties.

Om je computer hiermee om te kunnen laten gaan moeten de codecs op het systeem in kwestie staan. Dit zou je handmatig en 1 voor 1 voor elke gangbare codec kunnen doen maja gelukkig hebben we ook codec packs zodat je veruit de meest gangbare in 1 pakketje hebt.

Mijn fafourite codec pack: K-Lite mega codec pack.
http://www.codecguide.com/download_mega.htm
(er zit ook een media player in dit pakketje, MPC-HC, niet onaardig)

Er zijn tegenwoordig ook tal van media players die zelf in de player brede codec ondersteuning hebben ingebouwd zitten. VLC is de meest bekende. Maar persoonlijk ben ik daar nooit echt een fan van geweest. Heb laats eens een hoop van die programma's uitgeprobeerd. Ben toen uitgekomen bij KMPlayer (nooit echt een goed alternatief voor Crystal Player gevonden totdat ik bij KM uit kwam), ook ingebouwde codecs enzo maar wel veel gelikter dan VLC .
http://kmplayer.en.softonic.com/ (KMPlayer)
http://www.videolan.org/vlc/ (VLC)