Waarom zijn mijn gedownloade boeken in .txt formaat?

Ik heb een aantal ebooks gedownload. Deze zijn echter in .txt formaat en kan ik dus niet openen op mijn ereader (en daarnaast lijken ze ook leeg). In de titel staat echter ook een .rar en epub. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Waar heb je deze gekocht?

Antwoorden (2)

De boeken staan in .txt formaat omdat de filegrootte dan minimaal is.
Je kunt ze openen op je computer met het simpelste tekstprogramma, namelijk Notepad oftewel Kladblok.
Er wordt van uitgegaan dat het je om de informatie van de tekst gaat, en niet om de opmaak.
10 jaar geleden
Hoogst waarschijnlijk is het genoeg om de extensie .txt te wijzigen in .epub Je hebt grote kans dat je e-reader ze vervolgens helemaal als e-book behandelt.
Even proberen!