ik kan niet meer op mijn harde schijf, informatie staat hieronder. weet iemand wat er aan de hand is?

Ik kreeg eerst geen beeld meer, toen heeft een kennis bij het opstarten f12 ofzo ingedrukt waardoor hij het weer deed en vervolgens heeft hij iets gedaan maar ik weet niet wat want ik heb er niet veel verstand van. nu kan ik niet meer op mijn harde schijf volgends hem. Ook heb ik ineens een zwarte achtergrond, en ik kan bijvoorbeeld ook gen foto's bekijken en ik heb bijna geen apps en van die gekleurde vakjes bij menu. Ik heb windows 8, en mijn laptop is in mei ongeveer 1 jaar oud

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De gegeven informatie is een beetje summier om te constateren wat het probleem is. Ik denk dat die kennis van je, je computer in veilige modes heeft gestart waardoor hij enkel laadt wat hij moet laden. Vandaar ook de zwarte achtergrond en het niet kunnen openen van foto's. Je laptop is nog maar één jaar oud, dus ik zal hem als ik jou was laten aanmelden voor een reparatie. Je bent dan wél al je data kwijt. Je kunt je data backuppen door je vriend je laptop weer in veilige modes te laten starten en vervolgens alle data die erop staat naar een USB stick overzetten. Als dat geen zin baat, kun je altijd je harde schijf uit de laptop halen en deze vastmaken aan een vaste desktop met een HDD dock. Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd!

Het kan ook zijn dat de laptop net met updates bezig was en deze onderbroken werd waardoor bestanden beschadigd werden. Ik neem aan dat je een cd met Windows8 meegeleverd hebt gekregen; daarop staat hoogstwaarschijnlijk ook een herstelprogramma (ik heb zelf geen W8 maar bij voorgaande versies was dat ook zo). Probeer dat eens. Mocht dat niet helpen, terug naar de leverancier. Is de laptop jonger dan een jaar dan zit er ongetwijfeld nog garantie op. Ik zou die kennis er in ieder geval niet meer aan laten komen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100