Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het algemene symbool voor "internet"?

Voor een visitekaartje gebruiken wij een @ voor emailadressen en een envelopje voor postadressen. Welk symbool kan ik gebruik voor een webadres?

13.9K
SimonV
10 jaar geleden
Volgens mij bestaat daar geen symbool voor.
http://www.dewebsite.nl op je visitekaartje heeft geen symbool meer nodig, denk ik.
SimonV
10 jaar geleden
Ik had ongelijk, weer wat geleerd! Ik vroeg me wel af of al die symbolen niet heel druk worden op een visitekaartje. Zonder symbolen zie je ook wel wat een adres, emailadres en website is.
Amadea
10 jaar geleden
Meestal zie ik het aangegeven met "www:"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

I (hoofdletter) of www of zoek een leuk icoontje uit:

https://www.google.nl/search?q=icon+world+wide+web&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=h0uoUvqmGOSg0QXf4ICYAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=652
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen wordt er voor het adres van een website, een wereldbolletje geplaatst.

PS: Let wel, dan heb je het over het 'Web. Het internet bestaat uit meer, zoals email, peer-to-peer netwerken, stream-verbindingen, games, etcetera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het internet wordt in veel schematische weergaven voorgesteld als een wolk (cloud). Voor het adres van een website wordt soms een kettingschakel (link) gebruikt, of een vierkantje met pijltje (zie afbeelding).
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Waarom een min?
bamibal
10 jaar geleden
Vier minnen zonder motivatie. Bizar.
Powergen
10 jaar geleden
Ik denk dat het komt omdat de twee afbeeldingen niet hét symbool zijn voor het internet.
Wat jij namelijk neerzet gaat over hyperlinks (wat je ook in je antwoord zet) en dat is dus iets anders dan hét internet. Trouwens een cloud heeft niks met internet te maken qua symbool.
bamibal
10 jaar geleden
Een cloud heeft alles te maken met internet. Het woord "cloud-computing" is juist ontstaan doordat in schematische tekeningen vaak een wolk werd getekend om het internet weer te geven.
http://www.vi.net/cloud-hosting/Hybrid-Cloud-Hosting-scheme.jpg
Powergen
10 jaar geleden
Klopt, het internet is 1 en al cloud, alleen voor de doorsnee mens wordt dat symbool te weinig gebruikt.
Ik gebruik in mijn signature voor e-mails een spinnewebbetje om de URL van onze organisatie aan te duiden. Bij een URL maak je namelijk gebruik van het world wide web, hetgeen slechts één van de diensten is die over internet gaan.
Ik weet niet meer of ik het zelf bedacht heb of van iemand afgekeken. In ieder geval is het character code 34 van het font webdings.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding