Mijn laptop scherm valt na een tijdje gedeeltelijk uit, wat is dit?

Wanneer ik mijn laptop opstart is er niks aan de hand. maar na een kwartiertje begin ik verschillende pixels te zien in 1 verticale lijn. na een tijdje word dit erger en na loop van tijd heb ik in mijn beeldscherm in witte balk. Maar als ik mijn laptop opnieuw opstart is dit weer weg?

Wat is dit en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan nogal veel zijn. Van een software- of driverprobleem, tot een hardwareprobleem met je scherm, videoadapter, of geheugen...

Antwoorden (1)

Gebeurt dit verschijnsel ook als je bijvoorbeeld de boot onderbreekt of in de bios zit?
Is het antwoordt ja, dan is je scherm langzaam maar zeker aan het afsterven.

Is het antwoordt nee, dan is het vermoedelijk een hardwaredriver.
Kijk eens of hij het in veilige modus nog doet.

Zo nee, driver updaten of juist downgraden naar een oudere driver.
Het is namelijk niet altijd gezegd dat de nieuwste drivers ook de beste zijn.

Is het geen driver probleem?
Voor dat je hard gillend naar de computerboer rent voor een ander scherm kan je voor je zelf natuurlijk ook even de aansluitingen langs lopen.
De aansluiting van flatcable van je scherm op het moederbord wil wel eens problemen geven.
Deze kan je zelf controleren, even de handel met beleid losschroeven en voorzichtig even de connector loshalen en opnieuw vastzetten.
Gebeurt namelijk vrij vaak dat dergelijke aansluitingen problemen geven.
Zeker wanneer er niet echt zachtzinnig mee wordt omgesprongen.