De "Wireless Network Name", of SSID is een soort wachtwoord. Als je verbinding wilt maken met een draadloze router, moet je SSID op de PC overeenkomen met het SSID van de router. Geef deze dus een onthoudbare waarde.
De channel (11 - 2.462GHz), de golflengte die gebruikt wordt. Dit kan belangrijk zijn bij een goede verbinding. Bij slechte verbindingen kan het veranderen van de channel helpen om de verbinding beter te maken (lees ook het begin van de FAQ over channels hier).
Zet "Wireless SSID Broadcast" op "Enable".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het SSID als de 'naam' van je (draadloos) netwerk. Dit is in te stellen in de router. Als je een nieuwe router hebt veranderd meestal het SSID van je netwerk en dus moet je in je PS3 opnieuw je draadloze verbinding instellen.