Laptop valt steeds uit.

volgens mij is de koeling niet meer wat het moet zijn. aangezien hij het alleen doet als ik de koeling van de laptop voor de blazende airco hou. is hier iets aan te doen?

belangrijker: hoe verkom ik het een vogende keer (bij een nieuwe laptop), ik heb al een " koeler"(een verhoging waardoor de laptop iets hoger staat). maar zijn er dingen waar op te letten bij een evt nieuwe laptop. is er een pre wat betreft de plaatsing van de ventilator? als ie aan de zijkant zit blokkeer je hem nl niet als je hem op je schoot hebt. of is een grotere kooler een beter, mits dat een optie is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, ik heb een asus. heb trouwens ook een acer gehad die het leven heeft gegeven. het enige merk waar ik tot nu toe goeie ervaring mee heb is dell. maarja dat is een pc, dus de vergelijking gaat niet helemaal op.

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk zit er veel stof in. En dat is eigenlijk alleen maar eruit te krijgen door hem uit elkaar te halen.
Bij sommige laptops een vervelende klus. Durf je dat aan?
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik alvast een nieuwe koop durf ik een hoop. zie wel waar ik uitkom. +1 alvast. heb je tips voor solide laptops? gamer specs boeien me niks , maar wel een betere kooler dus.
AWM
13 jaar geleden
Stof zal zich altijd ophopen in laptops, aangezien ze allemaal interne ventilatoren hebben. Zuigen met een stofzuiger helpt niet zoveel. Als je geen zin hebt om hem uit elkaar te halen, kun je bij een fotozaak een busje lucht onder druk kopen.
Daar zit een soort rietje bij dat je op het spuitmondje kunt aansluiten. Met dat rietje in de gaatjes van de laptop een paar forse luchtstoten geven kan stof losmaken.

Andere antwoorden (6)

Vaak zijn de koellichamen bij een dergelijk probleem verstopt door stof. Je kunt dit probleem grotendeels oplossen door een stofzuiger op alle ventilatieopeningen te zetten. Het probleem is moeilijk op te lossen. Energiezuinige processoren hebben meestal minder rekenkracht. Als je het warmteprobleem en de accuduur belangrijk vindt, kun je overwegen een laptop met een zeer zuinige processor te kopen (ulv of ultra low voltage).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip, maar gaat dit erg ten koste van de helderheid van het scherm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de processorkracht heeft geen invloed op de intensiteit van het scherm, wel op de snelheid van de laptop. Dat betekent dat je er slecht spelletjes op kunt doen en niet veel programma's tegelijkertijd kunt laten draaien. Netbooks hebben vaak ulv-processoren en kunnen het met een goede accu zes uur volhouden.
Ga naar zo iemand die de hele dag achter de computer zit. Ik was een keer op een lan party en daar hadden de allemaal zelfgemaakte computers. Die weten wel hoe je dat moet doen. Dus ik zou naar een lan party gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel verbetering in de koeling van een laptop kun je niet krijgen, omdat je, anders dan bij desktops, daar geen ruimte voor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is natuurlijk niet de bedoeling een lan-party te misbruiken, wel minimaal een 6-pack bier meenemen dus!!
Het zou kunnen dat de (hele kleine) ventilator kapot is,
als de laptop vroeger meer geluid maakte dan is dat het bijna zeker. Makkelijk te verhelpen, als je nog aan de juiste fan kan komen.
(niet in alle laptops zit een fan)

Neem volgende keer een laptop met een 5400 toeren harddisk, een 7200 is wel iets sneller maar produceert veel meer warmte.
Verder eerst rondkijken op bijvoorbeeld tweakers.net als je een nieuwe gaat kopen. Ook al neem je er eentje met een langzame processor, dat helpt niks als de koeling slecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Misschien weten zij hoe dat komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik vroeger ook, maar volgensmij heeft het niks met de ventilator te maken denk ik.
ik moest alleen ff mn virusscanner in te schakelen en alle virussen verwijderen en hij deed weer normaal..
maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de stroom niet gewoon op (heb je de stekker er wel inzitten) Klinkt heel dom, ja ik weet het.