Mijn laptop wordt altijd heel snel heel heet, hoe kan ik deze snel afkoelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat er stof in je laptop zit. Je kunt het beste de stofzuiger op alle ventilatieopeningen zetten. Dat verwijdert het meeste stof.

Antwoorden (6)

In de koelkast leggen. Het snelle warmworden zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door een defecte koeler die je moet (laten) maken omdat je laptop anders heel snel kapot kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet verstandig om een laptop in een koelkast te leggen ivm condensatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hij koelt wel snel af ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat het op geef advies of geef het niet..
Je kan iets onder je laptop leggen zodat de warme lucht weg kan.. Dit scheelt en hierdoor wordt je tafel ook niet zo warm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer even welke programma's er allemaal draaien, misschien wordt je CPU of videokaary erg belast, waardoor je laptop zo heet wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koeler vervangen indien defect maar als de warme lucht aan de onderkant eruit komt kan het ook warm lijken maar dat is dan een logisch gevolg van natuurlijk en lijkt die warmer dan die is... Als die niet uitvalt of erg sloom wordt dan is het waarschijnlijk een gevolg van de luchtstroming... Je kan dan evt een coolpad halen, zo'n tablet voor eronder met extra kooling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had t ook, en t bleek dat mijn ventilator vol zat met stof. Ik heb t kleptje open geschroefd en de prut eruit gehaald zodat t ding weer kan draaien om te koelen. Wel iets te laat, want er was al wel wat schade aan sommige programma's, maar dat was eenvoudig weer te verhelpen.
Dus voor je dure dingen gaat doen adviseer ik je om eerst even je ventilator te checken. en idd, zorgen dat je lappie tijdens gebruik kan koelen, zoals hierboven getipt wordt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, sommige progr werkten echt niet meer goed, hoor. Ik denk doordat de lap te vaak vast vastgelopen en progr dan niet goed afgesloten zijn. Toen we een kabeltje koppelden tussen 2 lappie's werden mijn progr vanzelf weer hersteld.
zoals iemand al zei; ventilator en openingen poetsen
-door stofzuiger, perslucht flesje (camera materiaal) en liefst even een paar dekseltjes openschroeven om overal goed bij te kunnen...
en/of; er bestaan onderzet platen/bordjes waarin een USB aan te koppelen ventilator verwerkt zit; deze koelt de onderkant extra tijdens het werke met de laptop (maar eigenlijk niet erg handig)