Kan ik de chromebook voor me studie gebruiken?

Ik doe opleiding ondernemer, maar heb daarvoor een laptop nodig, nu lijkt de chromebook me een fijne laptop, maar ik kan er niet echt op uitmaken of er word exel en powerpoint op zit, en of ik dat er op kan zetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Met een chromebook doe je alles online.

Word, excel en powerpoint zal dus niet lukken.

Bovendien zit je met een probleem wanneer je internetverbinding eruit ligt, de servers van google eruit liggen of je niet akkoord gaat met de algemene voorwaarden (en die zou ik maar goed lezen!).

Er zijn echter genoeg goedkope alternatieven. Voor iets meer dan €250 heb je al een leuke netbook. En ook aan word, excel en powerpoint hoef je niet veel uit te geven want er bestaan prima gratis alternatieven zoals libreoffice.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees eerst mijn antwoord even en volg de link, alvorens te zeggen dat je geen Word, Excel of Powerpoint bestanden kunt maken en/of bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doelde op het werken met office op de klassieke manier. Want dat werd volgens mij bedoelt met "of er word, excel of powerpoint op zit".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt maar er zijn oplossingen voor en om de vraagsteller met zijn vraag te helpen is het wel zo aardig om gewoon te melden wat er mogelijk is ipv gelijk te zeggen dat het niet kan. Neem aan dat de vraagsteller zelf ook wel gezien heeft dat een Chromebook meestal geen harde schijf heeft om programma's als Office te installeren, laat staan andere programma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb enkele oplossingen aangegeven. Klopt, er zijn er meer, maar ik kan moeilijk aan een oneindige lijst beginnen. Daar heeft de vraagsteller ook niets aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enkele oplossingen? Het enigste antwoord is een netbook aanschaffen en hoe je daar bestanden op kan maken.
Heeft niks te maken of er wel of niet gewerkt kan worden met Word, Excel of Powerpoint bestanden op een Chromebook. Maar ja het is nieuw dus waarom zouden we er risico's meenemen door het eens uit te proberen in plaats van altijd maar terug te vallen op die "ouderwetse" laptop met z'n office pakketten.
Ik werk in ieder geval met plezier op me Chromebook, geen gezeur met virussen, updates etc. etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je doet nu net of er geen nadelen aan kleven. Net vanwege die nadelen heb ik ervoor gekozen een andere oplossing te adviseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 250 euro zijn er echt geen laptops meer te krijgen, zoek maar op Tweakers.net Pricewatch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is de goedkoopste die bij meer dan 20 winkels te koop is, wanneer die bij minder winkels te koop is, is het meestal al een verouderd model: http://tweakers.net/pricewatch/348500/asus-vivobook-x202e-ct315h.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je goed zoekt heb je keuze zat. Nee, je moet niet altijd het nieuwste van het nieuwste willen, maar voor een netbook scheelt dat sowieso al weinig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor, de prijzen zijn de afgelopen weken gestegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reden te meer om goed te zoeken. Zoekt en gij zult vinden.

Andere antwoorden (1)

De meeste chromebooks hebben geen harde schijf dus iets er op zetten zal niet mee vallen. Vrij wel alles wat je met een chromebook doet, doe je online. Wees er dus van verzekerd dat daar waar jij je studie wil doen er een internet verbinding is.
Zie onderstaande bron wat betreft Word documenten, in de linker kolom vind je antwoord over Excel en Powerpoint.

Ik heb zelf ook een chromebook, werkt fantastisch zo lang je een betrouwbare internet verbinding hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogal logisch dat ze geen HDD hebben, ze hebben een SDD... zonder HDD of SSD kun je niet werken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat het hier nu om de werking van een Chromebook of dat er Excel, Word en Powerpoint bestanden bewerkt kunnen worden?
Wat er ook in mag zitten je kunt er geen programma's als Office opzetten. Daar gaat het hier toch om. SSD / HDD, voor de meeste mensen is het beide een harde schijf.