Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoezo krijg ik bij sommige Word-Documenten rare tekentjes?

Ipv het tekst wat erin staat, krijg ik weleens tekentjes als : ÐÏࡱá maar dan veel veel meer. Helaas is dit vooral bij bestanden van mijn school, weet iemand misschien waar dit aan ligt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit kan het lettertype zijn. Ik weet dat het lettertype wingthings ook bijzondere tekens geeft.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja. Dit kan zijn dat jij een oudere versie van Word gebruikt of het lettertype dat in het bestand staat niet hebt. Als het niet om de hele tekst gaat kan het bijvoorbeeld een zin in een ander lettertype zijn (bijvoorbeeld een Grieks citaat).
Soms werkt het als je alles selecteert en een ander lettertype gebruikt, hoewel bij vreemde talen (met een ander schrift, zoals Grieks) je dan wat vaags krijgt alsnog, dan moet je echt die taal hebben.

Maar, zoals gezegd, het kan ook aan jouw versie van word liggen. Nieuwe versies ondersteunen de oudere vaak wel, maar andersom niet. Dus als jij Word2007 hebt en zij 2013 kan dat het probleem zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En oudere Wordversie? Kan dat?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding