Mijn router blokkeert een bepaalde website, kan iemand hierbij helpen?

Sinds een paar dagen kan ik niet meer op een bepaalde (mijn eigen) website komen. Inmiddels ben ik erachter dat het probleem in de router moet zitten.

De website is voor anderen wel bereikbaar
Geen enkele pc op dit netwerk kan de website bezoeken
Geen enkele browser op dit netwerk kan de website bezoeken
Via het netwerk van de buren kan de website wel worden bezocht
Via directe verbinding met het modem kan de website wel worden bezocht
Via een hotspot vanaf mijn telefoon kan de website wel worden bezocht

Inmiddels heb hulp op afstand gehad van een plaatselijk computerzaak en van Ziggo. Beiden kunnen geen probleem in de router-instellingen vinden en komen met het advies om alles te resetten. Dit heb ik natuurlijk (en inmiddels al tien keer) gedaan, maar het werkt niet. Inmiddels raak ik lichtelijk in paniek en weet ik echt niet meer wat ik nog moet of kan doen.

Heeft iemand misschien advies of een stappenplan?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Nena

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

We hebben een ping en traceroute van je computer nodig om dit verder te analyseren.

Eerst moet je een opdrachtprompt openen. In Windows open je het start menu en vult in het zoekvak 'cmd' in (zonder aanhalingstekens). Mac en Linux gebruikers kunnen een Terminal openen.

Voer nu dit commando in: ping je_server_ip

Je krijgt nu de pingresultaten of een foutmelding.

Als je een resultaat ziet met tijd in milliseconden betekent het dat je computer de server kan bereiken en dat er dus geen netwerkfout is.

Maak dan een traceroute vanaf je computer naar het IP adres van de server.

Windows gebruikers: tracert je_server_ip
Mac/Linux gebruikers: traceroute je_server_ip

Dit kan even duren, en er zal veel informatie in het scherm verschijnen. Kopieer alle informatie uit het venster en geef dat door aan ons. Dan kunnen we zien waar het probleem precies zit.

Om de resultaten te kopiëren kun je tekst selecteren door te slepen en kopiëren door met de rechter muisknop te klikken en daarna Kopiëren te kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of dit het probleem oplost, maar je kunt een poging doen om via een Proxy de website te bereiken. Ik denk niet dat dit de oplossing is, maar proberen kan geen kwaad.