hoeveel procent van alle websites wordt via een zoekmachine bereikt?

De meeste mensen komen op verschillende sites doordat ze hiernaar verwezen worden door een zoekmachine (bijvoorbeeld Google). Hoe veel procent van de 'zoekende mensen' komt nou op de door hun gewenste site terecht met behulp van een zoekmachine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google is ook een website en het is een zoekmachine. Telt Google ook mee me deze procenten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad anders zou je nooit hoger dan op 50% kunnen komen!

Antwoorden (2)

Daar kan je nooit antwoord op geven. Als je zoekt op banaan, maar je wilt een afbeelding van een appel kom je er nooit. Je moet dus wel goed kunnen zoeken. Als je goed kan zoeken zou iedereen bij de gewenste site kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Websites houden zelf bij waar de bezoekers vandaan komen, nl in de logfiles van de webserver. Indien dit bezoek via een zoekmachine is "gestuurd", wordt ook vastgelegd waar de bezoeker bij de zoekmachine op gezocht heeft. Of bezochte website ook de gewenste site is, dat weet uiteraard alleen de bezoeker zelf....

Dus per website of webserver is goed na te gaan hoeveel procent van alle bezoekers via een zoekmachine binnenkomt. Maar in het algemeen is dat percentage niet vast te stellen, laat staan of het "de gewenste site is".