Via welke verbinding werkt internet als je een Internetabonnement hebt en wifi ook aanstaat?

Ik heb een Samsung Galaxy S met internetabonnement. Ik heb daar een vraagje over, als ik toegang heb tot internet via hi en tegelijkertijd internettoegang heb van wifi, is mijn snelheid dan die van hi + wifi?

Ik vroeg me ook af, als mijn internetabonnement is afgelopen en ik doe wifi aan, gaat alles dan via wifi? Dus dat het niet meer via internet van hi gaat, dat geld gaat kosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hij pakt altijd WifI als die beschikbaar is. Als je buiten het bereik van WiFi bent, dan schakelt hij over op je mobiele internet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de twee verbindingen niet combineren tot een hogere snelheid. Het is dus óf het één, óf het ander. WiFi heeft dus voorrang boven mobiel internet.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je toevoeging.
Je kunt wel 2 netwerkkaarten in een computer tegelijk laten werken. 1 kaart bv voor downloaden en de ander voor "gewoon" surfen. Vraagt wel een goede kennis van netwerk instellingen etc. en ook 2 verschillende subnetwerken.
bamibal
13 jaar geleden
@reinier: het gaat hier om een telefoon, de Samsung Galaxy S.

Andere antwoorden (1)

Bij verschillende telefoons kun je aangeven of je al eerste verbinding wil maken mat WIFI als deze in de buurt is of via het Hi internet abonnement.

De snelheid word bepaald door de manier van verbinding dus of via HI of via WIFI.. als je internetabbonement is verlopen zal je waarschijnlijk in de instellingen van je telefoon aan moeten geven dat je als 1ste prioriteit WIFI wil, dan betaal je geen kosten van internet van HI.. doe je dit niet dan kan het inderdaad veel geld gaan kosten..