Er is een mogelijkheid om dit te doen maar is wel een omslachtige manier.
Je heb hiervoor aan beide computers een netwerkkaart nodig en een cross-kabel.
Een crosskabel is een netwerkkabel waar een aantal pinnen zijn omgewisseld. Hierdoor heb je geen HUB of switch nodig.
Steek de kabel in beide computers en ga op computer1 naar de netwerkinstellingen; eigenschappen van de netwerkkaart; TCP/IP instellingen en geef hier een IP adres op bijvoorbeeld 10.0.0.1, de gateway kan op 255.0.0.0 blijven staan. Een DNS is niet nodig.
Op computer2 stel je het IP adres in op een ander IP adres maar wel in dezelfde reeks; 10.0.0.2.

Deel op beide computers een folder / map en ga naar de verkenner en type in de adressen balk van computer1: \\10.0.0.2 \ ; voor computer2 geldt: \\10.0.0.1\
Zo heb je een netwerk gemaakt tussen twee computers zonder aparatuur als routers/ switches / HUBs etc.

Dit is best een omslachtige methode, als beide computers internet toegang hebben is het misschien handig om te kijken naar een internet oplossing als SkyDrive, GDrive, Dropbox of BOX;

Maak bij een van deze (gratis tot bepaalde grote) leveranciers een account aan en installeer de software op beide computers. Configureer de software beide met het zelfde account. Als je nu een foto plaatst op computer1 wordt deze automatisch ook op computer2 gezet. Er is een groot voordeel dat wanneer beide computers verloren gaan of je hebt bijvoorbeeld de laptop een keer niet bij je, je via elke computer met internet aansluiting toch bij je foto's kunt komen door in te loggen op de web-interface van de leverancier van je keuze.

Glenn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt het zowieso wel met een sd kaartje doen, er zit een inplug in de pc zelf of je hebt een zo'n usb dingetje nodig