Bitcoins kan je op 2 manieren verkrijgen.

Je kan ze minen, door een speciaal mining programma te installeren. Dit is tegenwoordig helaas niet meer rendabel voor de normale computer die we thuis hebben staan. Er zijn wel groepen waar je je kunt aanmelden om gezamenlijk te minen. Als er dan een bitcoin wordt "gevonden" wordt er bij jouw account een gedeelte van die bitcoin bijgeschreven, afhankelijk van jouw aandeel. Hoe lang het duurt om een bitcoin te vinden is niet te zeggen, omdat de berekeningen compleet random zijn. Je kan binnen een minuut een bitcoin vinden met een oud barrel, maar je kan ook een jaar minen en niks vinden.

Verder kan je ze door de handel verkrijgen, door mensen te laten betalen in bitcoins of bitcoins te kopen. Dit kan bijvoorbeeld via Mt. Gox.