Kan ik ubuntu installeren op dit moederbord?

http://www.gigabyte.co.nl/products/product-page.aspx?pid=4459#sp

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar heeft je moederbord niks mee te maken.
Een besturingssysteem installeer je op de harde schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat ik je helpen, je wil weten of je moederbord geschikt is om Ubuntu te draaien. Dat is ie gewoon, zoals volgens mij elk x86 bord dat is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry ik heb de vraag verkeerd gestelt ik bedoel als dit moederbord ik mijn computer zit kan ik dan inplaats van windows ubuntu draaien ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, moet gewoon kunnen,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op ieder moederbord kan je Ubuntu draaien.

Antwoorden (2)

Een moederbord bevat de BIOS, die hoogstens geupdated kan worden. De BIOS zorgt ervoor dat bv UBUNTU opstart vanaf een harde schijf. Nee dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk kan dit gewoon. Druk je installatie CD/USB in je PC, herstart, druk op F12 (?) zodra je het eerste beeld ziet en kies het apparaat waarop de Ubuntu installer staat. Daarna zou je gewoon Ubuntu moeten kunnen installeren.