Hoe sluit ik een externe geluisdkaart aan op een versterker?

Hoe sluit ik een externe geluidskaart van mijn ''home opname studio'' aan op mijn (oude, oerdegelijke) versterker? Ik zou graag muziek van mijn computer willen luisteren en dit kan via de externe geluidskaart via links en rechts naar buiten gaan en ik heb al een versterker met 2 bijhorende grote speakers (die er dus niet rechtstreeks op kunnen vermoed ik). Hoe sluit ik deze aan, of anders gezegd met wat voor kabel (< en waar koop je zon kabel)?

Kijk foto aub! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt een aansluiting voor de invoer nodig, en op de foto staat OUTPUT, dat is de andere kant op. Als er geen AUX of tape ingang op je versterker zit lukt het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huh maar mijn geluisdkaart is toch uitvoer dus moet daar toch in in invoer?
Met de juiste snoertjes kun je de outputs van de externe geluidskaart aansluiten op AUX of TAPE IN op de versterker.
Je moet dan op de versterker óf de AUX selecteren, óf de TAPE MONITOR knop indrukken. Op jouw foto is niet scherp te zien wat bij de tulpstekkeraansluitingen staat, maar een van beide mogelijkheden moet werken. Voor het aansluiten heb je twee kabeltjes nodig met tulpstekkers aan de ene kant en 6,25 mm gitaarpluggen aan de andere.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kabels te koop bij goede elektronicazaak of muziekinstrumentenwinkel.